Instrumenty szkolne 2
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: 13-S1EM12.2018

Nazwa modułu: | Instrumenty szkolne 2 |
---|---|
Kod modułu: | 13-EM-S1-INS2 |
Kod programu: | 13-S1EM12.2018 |
Semestr: | semestr letni 2018/2019 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Proponowane w ramach modułu zajęcia Instrumenty szkolne 2 kształcą umiejętność samodzielnego, precyzyjnego i estetycznego wykonywania zadań melodyczno-rytmicznych poprzez grę na instrumentach perkusyjnych o określonej i nieokreślonej wysokości dźwięku oraz flecie prostym. Są przygotowaniem do metodycznej realizacji praktycznych działań w ramach zajęć szkolnych i pozaszkolnych w procesie nauczania muzyki z wykorzystaniem systemu C. Orffa. |
Wymagania wstępne: | Wymagane: realizacja efektów kształcenia modułu Instrumenty szkolne 1. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada poszerzoną znajomość zasad muzyki, budowy formalnej utworu, elementów muzyki, rozumie ich wzajemne relacje oraz potrafi je zastosować we własnych koncepcjach twórczych wykorzystujących grę na instrumentach perkusyjnych i fletach prostych. [13-EM-S1-INS2_1] |
13-EM-S1-W04 [3/5] |
Posiada pogłębione umiejętności niezbędne do tworzenia i realizowania edukacyjno-artystycznych form aktywności muzycznej dzieci i młodzieży. [13-EM-S1-INS2_2] |
13-EM-S1-U01 [3/5] |
Potrafi wykorzystywać teoretyczne i praktyczne aspekty systemu Orffa w prowadzeniu różnego rodzaju zespołów instrumentalnych. [13-EM-S1-INS2_3] |
13-EM-S1-W18 [2/5] |
Posiada poszerzone umiejętność odtwarzania i tworzenia utworów muzycznych oraz ich instrumentacji zgodnie
z zasadami muzyki, budową formalną utworu muzycznego i interpretacją.
[13-EM-S1-INS2_4] |
13-EM-S1-U06 [3/5] |
Potrafi samodzielnie wykonać zróżnicowane przebiegi melodyczne i metrorytmiczne wykorzystując instrumenty
o określonej i nieokreślonej wysokości dźwięku.
[13-EM-S1-INS2_5] |
13-EM-S1-U13 [3/5] |
Potrafi samodzielnie realizować zadania muzyczne oraz efektywnie wykorzystać własną wyobraźnię, intuicję, emocjonalność, postawę twórczą i samodzielne myślenie w celu tworzenia indywidualnych, kreatywnych zadań [13-EM-S1-INS2_6] |
13-EM-S1-K02 [4/5] |
Posiada umiejętność efektywnej organizacji pracy własnej i zespołowej, podejmowania decyzji, prezentacji własnych [13-EM-S1-INS2_7] |
13-EM-S1-K10 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
aktywność na zajęciach [INS2_w_1] | sprawdzenie aktywnego pod względem praktycznym przygotowania do zajęć |
13-EM-S1-INS2_3 |
prezentacja praktyczna podczas zajęć [INS2_w_2] | sprawdzenie umiejętności pracy w grupie oraz stopnia wykorzystania zdobytej wcześniej wiedzy teoretycznej w trakcie przedstawienia własnej instrumentacji utworu przeznaczonej na zespół instrumentów perkusyjnych i flety proste |
13-EM-S1-INS2_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [INS2_fs_1] | - metoda aktywizująca inspirująca studentów do praktycznego działania na każdych zajęciach;
- prezentacja - przedstawienie przez studentów efektów pracy indywidualnej
|
30 | - odczytanie i wyćwiczenie na instrumentach perkusyjnych i fletach prostych twórczych zadań przygotowanych przez studentów;
-przygotowanie koncepcyjne własnych instrumentacji do prezentacji w grupie
|
60 |
aktywność na zajęciach [INS2_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |