Animacja ruchu i tańca 2/RE Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: 13-S1EM12.2018

Nazwa modułu: Animacja ruchu i tańca 2/RE
Kod modułu: 13-EM-RE-S1-ART2
Kod programu: 13-S1EM12.2018
Semestr: semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł Animacja ruchu i tańca 2 ma na celu doskonalenie umiejętności technicznych, zapoznanie z zasadami planowania ruchu w przestrzeni adekwatnymi do muzyki. W trakcie zajęć studenci zdobywać będą umiejętności tworzenia kompozycji ruchowo-przestrzennych służących rozumieniu muzyki przez dziecko oraz realizowania interpretacji ruchowo-przestrzennych w oparciu o miniatury instrumentalne, proste tańce i piosenki dziecięce z uwzględnieniem różnych stylów i technik tanecznych.
Wymagania wstępne:
Wymagana realizacja efektów kształcenia modułów: Wprowadzenie do rytmiki 1-2.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Wykazuje się ogólną znajomością literatury związanej z ruchem i tańcem oraz wykorzystaniem form tanecznych w edukacji dzieci i młodzieży. [13-EM-RE-S1-ART2_1]
13-EM-S1-W03 [3/5] 13-EM-S1-W07 [3/5] 13-EM-S1-W19 [3/5]
Posiada wiedzę dotyczącą elementów dzieła muzycznego oraz budowy formalnej utworów muzycznych niezbędną przy realizacji interpretacji ruchowo-przestrzennych. [13-EM-RE-S1-ART2_2]
13-EM-S1-W04 [3/5] 13-EM-S1-W05 [3/5] 13-EM-S1-W14 [2/5]
Potrafi wykorzystać w praktyce ogólną wiedzę teoretyczną obejmującą problemy: faktura, zasady kształtowania materiału muzycznego. [13-EM-RE-S1-ART2_3]
13-EM-S1-W04 [3/5] 13-EM-S1-W05 [3/5] 13-EM-S1-U05 [3/5] 13-EM-S1-U23 [3/5]
Zna zależności pomiędzy czasem, przestrzenią i dynamiką ruchu konieczne do uwzględnienia w komponowaniu ruchu w przestrzeni. [13-EM-RE-S1-ART2_4]
13-EM-S1-W04 [3/5] 13-EM-S1-W05 [2/5]
Posiada umiejętności związane z techniką ruchu oraz estetyką i ekspresją muzyczno-ruchową. [13-EM-RE-S1-ART2_5]
13-EM-S1-U12 [3/5]
Rozumie potrzebę uczenia się i doskonalenia przez osobiste doświadczenie. [13-EM-RE-S1-ART2_6]
13-EM-S1-K01 [3/5] 13-EM-S1-K03 [3/5]
Aktywnie uczestniczy współdziałając z grupą we wszelkich zadaniach realizowanych w trakcie zajęć. [13-EM-RE-S1-ART2_7]
13-EM-S1-K03 [3/5] 13-EM-S1-K09 [3/5] 13-EM-S1-K11 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie praktyczne [ART2_w_1]
- sprawdzenie umiejętności precyzyjnego, estetycznego i ekspresyjnego wykonania zadań w ruchu, rozwijających technikę ruchu u dzieci i młodzieży; - samodzielne przygotowanie interpretacji ruchowo-przestrzennych z uwzględnieniem możliwości rozwojowych dziecka w wieku przedszkolnym wraz z komentarzem uzasadniającym wybór muzyki, sposób realizacji interpretacji i jej przeznaczenie
13-EM-RE-S1-ART2_1 13-EM-RE-S1-ART2_2 13-EM-RE-S1-ART2_3 13-EM-RE-S1-ART2_4 13-EM-RE-S1-ART2_5 13-EM-RE-S1-ART2_6 13-EM-RE-S1-ART2_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [ART2_fs_1]
prezentacja i utrwalanie w praktycznych działaniach zasad komponowania ruchu w przestrzeni, adekwatnego do muzyki i uwzględniającego możliwości motoryczne i poznawcze dziecka w wieku przedszkolnym
30
opanowanie zasad komponowania ruchu w przestrzeni zgodnego z muzyką; - przygotowanie interpretacji ruchowo-przestrzennych przeznaczonych dla dziecka w wieku przedszkolnym
60 zaliczenie praktyczne [ART2_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)