Marketing i promocja dóbr kultury Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: 13-S1EM12.2014

Nazwa modułu: Marketing i promocja dóbr kultury
Kod modułu: 13-EM-S1-MIP
Kod programu: 13-S1EM12.2014
Semestr: semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Realizacja modułu ma na celu zapoznanie studenta z podstawową wiedzą dotyczącą rynku kultury, w tym zachowań nabywców dóbr i usług kultury, podstawowych działań promocyjnych i marketingowych animatorów kultury, elementarnych zasad związanych z opracowywaniem strategii marketingowych w zakresie różnorodnych projektów artystycznych.
Wymagania wstępne:
Wymagane: realizacja efektów kształcenia modułów Historia muzyki 1-2, Psychologia muzyki 1, Pedagogika twórczości 1.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada wiedzę w zakresie rynku kultury i jego specyfiki, rozumie orientację marketingową w sferze kultury, orientuje się w informacji marketingowej w instytucjach kultury, rozumie istotę ochrony własności intelektualnej i zna podstawowe zasady prawa autorskiego. [13-EM-S1-MIP_1]
K_W03 [3/5] K_W06 [3/5] K_W09 [3/5] K_W12 [4/5] K_W13 [4/5] K_K14 [3/5]
Rozumie mechanizmy zachowań nabywców dóbr i usług kultury. [13-EM-S1-MIP_2]
K_W08 [3/5] K_W12 [4/5] K_K09 [4/5] K_K10 [4/5]
Zna etapy postępowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury, zna podstawowe mechanizmy kształtowania zachowań konsumentów dóbr i usług kultury. [13-EM-S1-MIP_3]
K_W09 [4/5] K_W12 [4/5] K_W13 [4/5]
Rozumie rolę twórców i artystów w kształtowaniu zachowań konsumentów dóbr i usług kultury. [13-EM-S1-MIP_4]
K_W12 [4/5] K_U08 [3/5]
Zna podstawowe zasady opracowywania oferty sponsoringowej i medialnej dla potrzeb projektu artystycznego [13-EM-S1-MIP_5]
K_W06 [3/5] K_W12 [4/5] K_U01 [3/5] K_U16 [3/5]
Umie opracować podstawową reklamę werbalną i wizualną dla potrzeb projektu artystycznego. [13-EM-S1-MIP_6]
K_W12 [4/5] K_W13 [4/5] K_U01 [3/5]
Rozumie znaczenie technologii informatycznej w zachowaniach konsumentów dóbr i usług kultury i potrafi z nich korzystać w celu promocji projektów artystycznych. [13-EM-S1-MIP_7]
K_K06 [3/5] K_K13 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
aktywność na zajęciach [MIP_w_1]
ocena umiejętności rozumienia argumentów oraz formułowania własnych argumentów w czasie ustnej debaty na zajęciach
13-EM-S1-MIP_2 13-EM-S1-MIP_3 13-EM-S1-MIP_4
praca pisemna [MIP_w_2]
samodzielne opracowanie przez studenta strategii sponsorskiej, medialnej oraz budżetu imprezy artystycznej
13-EM-S1-MIP_1 13-EM-S1-MIP_2 13-EM-S1-MIP_3 13-EM-S1-MIP_4 13-EM-S1-MIP_5 13-EM-S1-MIP_6 13-EM-S1-MIP_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [MIP_fs_1]
tradycyjna metoda wykładu polegająca na przedstawieniu i wyjaśnieniu podstawowych pojęć z zakresu marketingu i promocji dóbr kultury
15
praca ze wskazaną literaturą przedmiotu obejmującą samodzielne przyswojenie wiedzy dotyczącej wskazanych zagadnień
5 aktywność na zajęciach [MIP_w_1] praca pisemna [MIP_w_2]
ćwiczenia [MIP_fs_2]
poznawanie szczegółowych zagadnień z zakresu marketingu i promocji dóbr kultury na wybranych przez studentów przykładach projektów artystycznych, ich analiza i korekta
15
grupowa realizacja zaleconych zadań z zakresu marketingu i promocji dóbr kultury, omawianie i korekta przy pomocy pedagoga
15 aktywność na zajęciach [MIP_w_1] praca pisemna [MIP_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)