Językoznawstwo: moduł 3 - Gramatyka opisowa języka angielskiego 3
Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: 02-S1FA12.2018
| Nazwa modułu: | Językoznawstwo: moduł 3 - Gramatyka opisowa języka angielskiego 3 |
|---|---|
| Kod modułu: | 02-FA-TX-S1-GO3-3 |
| Kod programu: | 02-S1FA12.2018 |
| Semestr: | semestr zimowy 2019/2020 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Studenci zapoznają się z terminologią służącą do opisywania zagadnień z dziedziny składni. Uczą się identyfikować składniki zdania oraz przedstawiać
strukturę fraz i zdań w formie graficznej (przy użyciu znaczników frazowych).Omawiane są składniki zdania prostego oraz rodzaje zdań złożonych.
Pokazany jest związek pomiędzy strukturą i znaczeniem zdania. Dyskutowane są pojęcia z dziedziny semantyki leksykalnej i semantyki zdania.
|
| Wymagania wstępne: | Zaliczenie wcześniejszych modułów językoznawczych |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Lepiej rozumie problemy poprawności językowej oraz wykształca krytyczny stosunek wobec alternatywnych analiz faktów językowych. [TX-S1-GO3-3_K1] |
FA1_K01 [2/5] |
Potrafi wyszukiwać oraz interpretować różnorodne informacje (z zakresu językoznawstwa). [TX-S1-GO3-3_U1] |
FA1_U01 [2/5] |
Potrafi przygotować różne formy prac pisemnych, prezentacji i wystąpień w języku angielskim dotyczących problematyki językoznawczej. [TX-S1-GO3-3_U2] |
FA1_U12 [3/5] |
Ma świadomość istnienia różnych perspektyw teoretycznych. Potrafi krytycznie ocenić alternatywne opisy danego zjawiska językowego. [TX-S1-GO3-3_U3] |
FA1_U04 [2/5] |
Posiada uporządkowaną wiedzę szczegółową na temat sposobu analizy składniowej zdań [TX-S1-GO3-3_W1] |
FA1_W01 [2/5] |
Zna podstawową terminologię językoznawczą w języku angielskim (z dziedziny składni, semantyki oraz pragmatyki) [TX-S1-GO3-3_W2] |
FA1_W03 [2/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Sprawdziany pisemne [TX-S1-GO3-3 _w_1] | Sprawdziany pisemne przeprowadzane są w trakcie trwania semestru, jak też na końcu semestru.
Ocena bdb – student wykazuje bardzo dużą wiedzę przedmiotu (wykraczającą poza kwestie omawiane w trakcie wykładów i ćwiczeń). Student w pełni rozumie omawiane zagadnienia i potrafi je wyjaśnić własnymi słowami (podając relewantne przykłady).
Ocena db – student wykazuje dobrą wiedzę zagadnień omawianych w trakcie wykładów i ćwiczeń (nie wykraczającą poza materiał przedstawiony przez wykładowcę).
Ocena dst – student wykazuje dostateczną znajomość kwestii omawianych podczas ćwiczeń i wykładów, nie w pełni rozumiejąc ich złożoność.
Ocena ndst – student wykazuje słabą znajomość kwestii omawianych podczas ćwiczeń i wykładów, nie rozumie omawianej problematyki i nie zna terminologii językoznawczej.
|
TX-S1-GO3-3_K1 |
| Ocena pracy studenta podczas zajęć [TX-S1-GO3-3_w_2] | Ocena wypowiedzi ustnych i aktywności studentów podczas zajęć, ich umiejętności rozwiązywania problemów oraz umiejętności pracy indywidualnej i w grupach; sprawdzanie pracy domowej oraz/lub prezentacji przygotowanych przez studentów |
TX-S1-GO3-3_K1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [TX-S1-GO3-3 _fs_1] | wykład wybranych zagadnień podstawowych z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych;
wykład połączony z dyskusją.
|
15 | Lektura uzupełniająca (praca z podręcznikiem, z konspektami lub notatkami z wykładów, konsultacje z prowadzącym wykład) |
15 |
Sprawdziany pisemne [TX-S1-GO3-3 _w_1] |
| ćwiczenia [TX-S1-GO3-3 _fs_2] | Omówienie wybranych zagadnień, przedstawianie problemów, rysowanie znaczników frazowych, wspólna analiza i dyskusja nad omawianymi kwestiami. |
30 | Lektura uzupełniająca, praca z podręcznikiem w domu, przygotowanie się do zajęć i do testów pisemnych, konsultacje z prowadzącym ćwiczenia, przygotowanie prezentacji indywidualnych lub grupowych |
40 | |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||