Teoria gier Kierunek studiów: Kultury mediów
Kod programu: 02-N1KM13.2018

Nazwa modułu: Teoria gier
Kod modułu: 02-MO1N-13-24
Kod programu: 02-N1KM13.2018
Semestr: semestr zimowy 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
W ramach modułu Teoria gier student poznaje specyfikę przedmiotową i metodologiczną badań nad optymalnymi zachowaniami człowieka w sytuacjach konfliktu interesów i konkurencyjności oraz zastosowanie, wywodzącej się z matematyki, teorii gier w różnych dyscyplinach: ogólnie – w ekonomii, socjologii i informatyce (sztuczna inteligencja), a szczegółowo – w praktykach kulturowych, aktach komunikacyjnych i memetyce. Otrzymuje wiedzę za zakresu następujących zagadnień: gry językowe, Wittgensteinowska „rodzina gier”, gry jako formy karnawalizacji świata, dychotomia konieczności i przypadkowości czyli „żywioł i ład” w grach (wg. R. Callois), gry zabawowe, sportowe i komputerowe, gatunki i hybrydy w grach dawnych i współczesnych oraz dydaktyczne i terapeutyczne funkcje gier. Wykładowca przekazuje wiedzę o teorii gier jako problematykę ściśle związaną z zagadnieniami ryzyka, ze strategiami decyzyjnymi oraz z racjonalnością partykularną, która charakteryzuje współczesnego użytkownika multimediów.
Wymagania wstępne:
Brak.
Literatura podstawowa:
Literaturę każdorazowo określa prowadzący.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [24_K01]
02-MO1SN-13_K01 [5/5]
potrafi wyszukiwać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł; dokonuje właściwej selekcji treści wzbogacającej obszar zainteresowania [24_U01]
02-MO1SN-13_U01 [5/5]
umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami wykładowcy; potrafi wyszukać nowopowstałe problemy w wybranym zakresie zagadnień [24_U02]
02-MO1SN-13_U02 [5/5]
ma umiejętność rozpoznawania subdyscyplin w badaniach nad teorią gier; sprawnie i ze zrozumieniem posługuje się elementarną specjalistyczną terminologią właściwą podstawowym ujęciom teoretycznym i paradygmatom badawczym właściwym tym subdyscyplinom [24_U04]
02-MO1SN-13_U04 [5/5]
ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu refleksji nad teorią gier w systemie nauk humanistycznych oraz jej specyfice przedmiotowej i metodologicznej; ma świadomość interdyscyplinarności obszaru [24_W01]
02-MO1SN-13_W01 [5/5]
ma uporządkowaną ogólną wiedzę z zakresu teorii gier, w tym zna elementarną terminologię, klasyfikacje; ma świadomość miejsca człowieka w tej komunikacji [24_W03]
02-MO1SN-13_W03 [5/5]
posiada podstawową wiedzę o powiązaniach dziedzin badań nad teorią gier, zna ich podstawy metodologiczne [24_W05]
02-MO1SN-13_W05 [5/5]
ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych nowych osiągnięciach w zakresie badań nad teorią gier; ma świadomość dynamiki przeobrażeń obszaru [24_W06]
02-MO1SN-13_W06 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
obserwacja weryfikująca [02-MO1SN-13-w_o]
ocena postaw i kompetencji
24_K01 24_U01 24_U02 24_U04
test/praca pisemna [02-MO1SN-13-w_t]
weryfikacja wiedzy i umiejętności w oparciu o treść zajęć i wskazaną w sylabusie literaturę
24_U04 24_W01 24_W03 24_W05 24_W06
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [02-MO1N-13-f_w]
wykład konwersatoryjny wprowadzający w problematykę teorii gier
10
praca ze wskazaną literaturą przedmiotu obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy z zakresu wskazanych zagadnień podstawowych oraz lekturę wybranych tekstów poszerzających wiedzę
30 obserwacja weryfikująca [02-MO1SN-13-w_o] test/praca pisemna [02-MO1SN-13-w_t]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
semestr zimowy 2019/2020 Teoria gier [02-KM-S1-025] (brak informacji)