Reklama
Kierunek studiów: Kulturoznawstwo
Kod programu: 02-S1KU12.2018
| Nazwa modułu: | Reklama |
|---|---|
| Kod modułu: | 02-KO1S-16-58 |
| Kod programu: | 02-S1KU12.2018 |
| Semestr: | semestr zimowy 2019/2020 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Moduł Reklama zapoznaje studenta z zarysem historii reklamy od jej początków po formy nowomedialne. Student poznaje globalne i lokalne uwarunkowania historii reklamy w Polsce; śledzi rozwój języka reklamy i technik perswazji. Otrzymuje podstawową wiedzę dotyczącą psychologii reklamy oraz etyki i estetyki w przekazach reklamowych. |
| Wymagania wstępne: | Brak. |
| Literatura podstawowa: | Literaturę każdorazowo określa prowadzący (szczegóły w sylabusie). |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów, integrowania wiedzy dotyczącej reklamy z różnych dyscyplin oraz praktykowania samokształcenia służącego pogłębianiu zdobytej wiedzy [58_K04] |
02-KO1SN-12_K04 [5/5] |
umie przygotować pracę pisemną dotyczącą wybranego zagadnień szczegółowego związanego z reklamą w oparciu o podstawowe ujęcia teoretyczne z wykorzystaniem materiałów pochodzących z różnych źródeł; [58_U08] |
02-KO1SN-12_U08 [5/5] |
potrafi zastosować instrumentarium socjologiczne w opisie zjawisk reklamowych; [58_U11] |
02-KO1SN-12_U11 [5/5] |
potrafi wskazać szanse i zagrożenia dla człowieka we współczesnym zmediatyzowanym społeczeństwie, wykorzystując standardowe metody i narzędzia z obszaru badań nad reklamą; [58_U13] |
02-KO1SN-12_U13 [5/5] |
ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z wybranych zakresów historii i teorii reklamy; [58_W04] |
02-KO1SN-12_U04 [5/5] |
zna i rozumie podstawowe metody analizy przekazów o charakterze perswazyjnym występujących w dyskursie publicznym, politycznym i reklamowym; [58_W07] |
02-KO1SN-12_W07 [5/5] |
ma świadomość kompleksowej natury języka dyskursu: publicznego, politycznego i reklamowego; świadomy jest jego złożoności i historycznej zmienności jego znaczeń; [58_W09] |
02-KO1SN-12_W09 [5/5] |
ma podstawową wiedzę o społecznym charakterze człowieka w perswazyjnie nastawionym dyskursie reklamowym; ma wiedzę o wpływie ich medialnego zapośredniczenia na kształt komunikacji [58_W14] |
02-KO1SN-12_W14 [5/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| praca pisemna [02-KO1SN-12-w_t] | weryfikacja wiedzy i umiejętności w oparciu o treść zajęć i wskazaną w sylabusie literaturę |
58_K04 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [02-KO1S-13-f_w] | wykład połączony z prezentacją multimedialną |
15 | studiowanie tekstów naukowych |
15 |
praca pisemna [02-KO1SN-12-w_t] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| semestr zimowy 2019/2020 | Reklama [02-KU-S1-066] | (brak informacji) |