Reklama Kierunek studiów: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Kod programu: 05-N1DK12.2018

Nazwa modułu: Reklama
Kod modułu: R
Kod programu: 05-N1DK12.2018
Semestr: semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 5
Opis:
Moduł Reklama umożliwi studentowi poznać podstawowe prawidłowości i zasady komunikowania perswazyjnego. W trakcie realizacji modułu wyjaśnionego zostaną relacje miedzy rynkiem, reklamą, marketingiem i komunikacją marketingową . Studenci zrealizują projekty, w trakcie których poznają właściwości podstawowych nośników reklamy. Zaliczenie modułu pozwoli uczestnikowi zajęć samodzielnie , jak i grupie realizować projekty reklamowe w poszczególnych segmentach mediów periodycznych , jak i pozostałych nośnikach reklamy.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności dotyczących zwłaszcza zjawisk komunikacyjnych, ma potrzebę dalszego uzupełniania wiedzy oraz doskonalenia i poszerzania umiejętności i rozwoju zawodowego [R_K_1]
K01 [4/5]
potrafi myśleć i działać kreatywnie łącząc cele i zadania społeczne komunikacji z ich efektywnością ekonomiczną [R_K_2]
K11 [4/5]
Prawidłowo posługuje się systemem aksjonormatywnym, a także konkretnymi normami i regułami z jednoczesnym ich wykorzystaniem dla rozwiązania problemów praktycznych, zwłaszcza w pracy dziennikarza, pracownika public relations czy reklamy; przewiduje skutki konkretnych działań komunikacyjnych zarówno w wymiarze komunikacji interpersonalnej, grupowej i masowej [R_U_1]
U11 [4/5]
rozumie odmienność postrzegania zjawisk komunikacyjnych w różnych środowiskach i kulturach [R_U _2]
U15 [3/5]
zna podstawową terminologię używaną w nauce o mediach i rozumie jej źródła oraz zastosowanie w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych zajmujących się badaniem zjawiska komunikowania i komunikowania się [R_W_1]
W01 [3/5]
ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych nowych osiągnięciach w zakresie nauki o mediach i komunikacji społecznej [R_W_2]
W02 [3/5]
zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów [R_W _3]
W18 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin pisemny [R_w_1]
Weryfikacja wiedzy w oparciu o treści z wykładu i wskazaną literaturę przedmiotu
R_K_1 R_K_2 R_U_1 R_U _2 R_W_1 R_W_2 R_W _3
Dyskusja moderowana przez prowadzącego w trakcie zajęć [R_w_2]
Prowadzący stawia problem określonej grupie, następnie w oparciu o podaną wcześniej literaturę oraz analizę danego segmentu nośników reklamy rozwiązywane są kwestie w obrębie danego tematu
R_K_1 R_U_1 R_U _2 R_W_1 R_W_2
Prezentacje kreacyjne [R_w_3]
Studenci w kilkuosobowych grupach przedstawiają określone zagadnienia, w opracowanej autorsko formie
R_W_1 R_W_2 R_W _3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [R_fs.1]
Wykład wprowadzający do zrozumienia istoty i funkcji reklamy w działalności gospodarczej, społecznej i politycznej. Znaczenie reklamy w finansowaniu mediów periodycznych
20
Praca ze wskazaną literaturą przedmiotu obejmująca samodzielne przyswajanie wiedzy w zakresie wskazanych zagadnień
90 Egzamin pisemny [R_w_1]
ćwiczenia [R_fs_2]
Analiza poszczególnych nośników reklamy. Określenie ich specyfiki i miejsca w strukturze mediów reklamy
20
lektura uzupełniająca, praca z literaturą przedmiotu Przygotowanie prezentacji
105 Dyskusja moderowana przez prowadzącego w trakcie zajęć [R_w_2] Prezentacje kreacyjne [R_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)