Public relations Kierunek studiów: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Kod programu: 05-N1DK12.2018

Nazwa modułu: Public relations
Kod modułu: PR
Kod programu: 05-N1DK12.2018
Semestr: semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Public relations to przedmiot, przygotowujący do praktycznej realizacji działań komunikacyjnych w instytucjach, firmach czy przedsiębiorstwach, mający na celu zapoznanie słuchaczy ze specyfiką, historią oraz charakterystyką PR, metodami i technikami stosowanymi w wewnętrznych i zewnętrznych działaniach, komunikacją z różnymi grupami otoczenia, w tym otoczeniem medialnym
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi projektować działalność public relations w instytucjach i przedsiębiorstwach rożnego rodzaju, dostosowując ją do ich specyfiki. [K1]
K11 [4/5]
Potrafi efektywnie współdziałać i pracować w grupie, pełniąc w niej różne role, łącząc twórczy indywidualizm z zespołowym działaniem,charakterystycznym dla zespołów dziennikarskich i podobnego typu grup [K2]
K03 [4/5]
Ma świadomość znaczenia etyki w działalności PR i potrafi sprawnie posługiwać się zasadami etycznymi w praktycznej działalności [K3]
K11 [4/5]
Posiada podstawowe umiejętności pozwalające na konstruowanie, przeprowadzanie oraz interpretowanie badań dotyczących komunikacyjnego funkcjonowania instytucji lub przedsiębiorstwa [U1]
U04 [4/5]
Rozumie złożoność przebiegu zjawisk komunikacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, zarówno w wymiarze lokalnych, krajowym jak i międzynarodowym [U2]
U14 [4/5]
Zna charakterystykę działalności public relations, różne jej definicje oraz historię PR w różnych krajach [W1]
W04 [4/5]
Posiada wiedzę na temat struktur, instytucji społecznych i innych podmiotów wykorzystujących w swojej działalności techniki public relations, mając jednocześnie świadomość zróżnicowania tych działań w różnych obszarach. [W2]
W06 [5/5]
Zna metody i techniki wykorzystywane w PR [W3]
W07 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin ustny [ W1]
Student odpowiada na 3 wylosowane z puli pytań zagadnienia
W1 W2 W3
Dyskusja moderowana przez prowadzącego [W2]
Na ćwiczeniach poszczególne tematy omawiane są na podstawie przeczytanej przez studentów literatury, słuchacze aktywnie uczestniczą w dyskusji, rozwiązują problemy, przytaczają przykłady omawianych zjawisk.
K1 K2 K3 U1 U2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [R1]
Zapoznanie studentów z teoretycznymi aspektami PR z elementami historii dziedzin
20
Studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie do egzaminu ustnego
60 Egzamin ustny [ W1] Dyskusja moderowana przez prowadzącego [W2]
ćwiczenia [R2]
Analiza praktycznych przykładów działalności PR, projektowanie działalności PR w konkretnych instytucjach
20
Studiowanie literatury przedmiotu, poszukiwanie przykładów działalności PR, projektowanie PR dla konkretnych firm lub instytucji do zaprezentowania na zajęciach
80 Egzamin ustny [ W1] Dyskusja moderowana przez prowadzącego [W2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)