Polityczne public relations Kierunek studiów: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Kod programu: 05-N2DK12.2018

Nazwa modułu: Polityczne public relations
Kod modułu: PPR
Kod programu: 05-N2DK12.2018
Semestr: semestr zimowy 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Polityczne public relations to przedmiot, przygotowujący do zrozumienia jak również praktycznej realizacji działań komunikacyjnych w instytucjach politycznych, mający na celu zapoznanie słuchaczy ze specyfiką, historią oraz charakterystyką PR, metodami i technikami stosowanymi w wewnętrznych i zewnętrznych działaniach politycznych, komunikacją z różnymi grupami otoczenia, w tym otoczeniem medialnym
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi projektować działalność public relations w instytucjach politycznych rożnego rodzaju, dostosowując ją do ich specyfiki, poziomu i zasięgu [K1]
K13 [4/5]
Potrafi efektywnie współdziałać i pracować w grupie, pełniąc w niej różne role, łącząc twórczy indywidualizm z zespołowym działaniem, charakterystycznym dla zespołów dziennikarskich i podobnego typu grup [K2]
K03 [4/5]
Ma świadomość znaczenia etyki w działalności PR i potrafi sprawnie posługiwać się zasadami etycznymi w praktycznej działalności [K3]
K10 [4/5]
Posiada podstawowe umiejętności pozwalające na konstruowanie, przeprowadzanie oraz interpretowanie badań dotyczących komunikacyjnego funkcjonowania różnego rodzaju politycznych instytucji [U1]
U04 [4/5]
Rozumie złożoność przebiegu zjawisk komunikacji politycznej w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, zarówno w wymiarze lokalnych, krajowym jak i międzynarodowym [U2]
U14 [4/5]
Zna charakterystykę działalności public relations, różne jej definicje oraz historię PR w różnych krajach ze szczególnym uwzględnieniem działalności politycznej [W1]
W04 [4/5]
Posiada wiedzę na temat wykorzystania PR w działalności politycznej, mając na uwadze specyfikę tego rodzaju działalności oraz zróżnicowanie działań w różnych instytucjach politycznych i wpływ tego działania na struktury społeczne i poszczególne jednostki. [W2]
W06 [5/5]
Ma pogłębioną wiedze na temat metod i technik wykorzystywanych w politycznych PR [W3]
W08 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Dyskusja moderowana przez prowadzącego, elementy prezentacji na temat poszczególnych aspektów [ W1]
Na ćwiczeniach poszczególne tematy omawiane są na podstawie przeczytanej przez studentów literatury, słuchacze aktywnie uczestniczą w dyskusji, rozwiązują problemy, przytaczają przykłady omawianych zjawisk, prezentują własne propozycje działań PR w instytucjach politycznych
K1 K2 K3 U1 U2 W1 W2 W3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [R1]
Omawianie teoretycznych aspektow politycznych PR. Analiza praktycznych przykładów działalności PR, projektowanie działalności PR w konkretnych instytucjach politycznych rożnego szczebla i zasięgu
20
Studiowanie literatury przedmiotu, poszukiwanie przykładów działalności PR, projektowanie PR dla konkretnych firm lub instytucji do zaprezentowania na zajęciach
Dyskusja moderowana przez prowadzącego, elementy prezentacji na temat poszczególnych aspektów [ W1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)