Elementy choreoterapii 1/TM Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: 13-S2EM12.2014

Nazwa modułu: Elementy choreoterapii 1/TM
Kod modułu: 13-EM-TM-S2-CHR1
Kod programu: 13-S2EM12.2014
Semestr: semestr zimowy 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Zajęcia w ramach modułu Elementy choreoterapii 1 wprowadzają w podstawy choreoterapii, a także w wiedzę dotyczącą różnych form aktywności ruchowej, wykorzystywanych w choreoterapii (np. zadania muzyczno-ruchowe, taniec współczesny, tańce w kręgu) i ich zastosowania w profilaktyce i terapii zaburzeń rozwojowych. Wiedza na temat podstaw Systemu Analizy Ruchu Labana ma umożliwić świadomą umiejętność pracy nad ciałem oraz tworzenia zadań możliwych do wykonania przez dzieci i młodzież niepełnosprawną lub z zaburzeniami rozwojowymi.
Wymagania wstępne:
Wymagana realizacja efektów kształcenia modułów: Techniki muzykoterapii z metodyką 1, Elementy oligofrenopedagogiki, Warsztaty Jaques-Dalcroze’a 1.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada podstawową wiedzę na temat choreoterapii jako środka integracji psychofizycznej w profilaktyce i terapii dzieci i młodzieży. [13-EM-TM-S2-CHR1_1]
K_W14 [3/5] K_W15 [3/5]
Ma podstawową wiedzę dotyczącą Systemu Analizy Ruchu R. Labana oraz roli tańca współczesnego w działaniach choreterapeutycznych. [13-EM-TM-S2-CHR1_2]
K_W08 [3/5] K_W10 [3/5]
Zna literaturę związaną z terapeutycznym zastosowaniem ruchu i tańca w działaniach pedagogicznych. [13-EM-TM-S2-CHR1_3]
K_W07 [2/5] K_W08 [2/5]
Posiada umiejętność świadomej pracy nad ciałem, uwzględniając możliwości rozwoju motorycznego człowieka. [13-EM-TM-S2-CHR1_4]
K_U07 [2/5] K_K02 [2/5]
Ma umiejętność doboru różnych zadań choreoterapeutycznych w odniesieniu do konkretnych zaburzeń rozwojowych dzieci i młodzieży. [13-EM-TM-S2-CHR1_5]
K_K03 [2/5] K_K10 [2/5] K_K11 [3/5]
Potrafi wykorzystać różne formy aktywności ruchowej i muzyczno-ruchowej stosowane w choreoterapii dzieci i młodzieży. [13-EM-TM-S2-CHR1_6]
K_U04 [2/5] K_K03 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie praktyczne [CHR1_w_1]
sprawdzenie umiejętności wykonywania zadań kształcących świadomość ciała, przestrzeni, pamięci ruchowo-przestrzennej z jednoczesnym wykorzystaniem ich we własnej koncepcji, możliwej do zastosowania w terapii poprzez ruch i taniec
13-EM-TM-S2-CHR1_1 13-EM-TM-S2-CHR1_2 13-EM-TM-S2-CHR1_3 13-EM-TM-S2-CHR1_4 13-EM-TM-S2-CHR1_5 13-EM-TM-S2-CHR1_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [CHR1_fs_1]
- prezentacja przykładowych form aktywności ruchowej stosowanych w choreoterapii dzieci i młodzieży
30
- doskonalenie umiejętności wykonywania wybranych form z zakresu choreoterapii oraz rozwijanie umiejętności samodzielnego tworzenia zadań łączących muzykę i ruch - przegląd literatury dotyczącej możliwości zastosowania elementów choreoterapii w profilaktyce, terapii i edukacji dzieci i młodzieży - znajomość podstaw i głównych założeń Analizy Ruchu Labana
45 zaliczenie praktyczne [CHR1_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)