Multimedia w nauczaniu języka i kultury Kierunek studiów: Filologia polska
Kod programu: 02-S2FLP12.2018

Nazwa modułu: Multimedia w nauczaniu języka i kultury
Kod modułu: 02-FP-NP-S2-M
Kod programu: 02-S2FLP12.2018
Semestr: semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Multimedia w nauczaniu języka i kultury to przedmiot prezentujący różne dostępne środki multimedialne – programy komputerowe (typu Rosseta Stone, Frazpol, Grampol), kwizy komputerowe z zakresu wiedzy o Polsce i polskiej kulturze, kwizy ortograficzne, prezentacje multimedialne, filmy dydaktyczne (m.in. Uczmy się polskiego, Mazzy), fragmenty audycji radiowych, telewizyjnych, internetowych, reklamy, teledyski oraz ich sposób wykorzystania podczas nauczania języka i kultury na wszystkich poziomach. Dzięki przedstawionemu materiałowi oraz zadaniom praktycznym student potrafi samodzielnie dostosować partię materiału z zakresu kultury i języka do stopnia zaawansowania języka polskiego oraz włączyć dowolny środek multimedialny w proces dydaktyczny.
Wymagania wstępne:
Brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada wiedzę na temat różnych rodzajów multimediów. [M_1]
K_W12 [3/5]
Student posiada uporządkowaną wiedzę praktyczną na temat możliwości włączenia multimediów w proces dydaktyczny nauczania języka i kultury. [M_2]
K_W15 [4/5]
Student potrafi wskazać i omówić różne rodzaje środków multimedialnych. [M_3]
K_W23 [4/5]
Student potrafi wyszukać, analizować, selekcjonować, oceniać i użytkować dostępne multimedia oraz umiejętnie włączyć je w proces dydaktyczny. [M_4]
K_U01 [5/5]
Student posiada umiejętność doboru multimediów w zależności od stopnia zaawansowania językowego odbiorcy i rodzaju nauczanego zagadnienia z zakresu języka lub kultury. [M_5]
K_U11 [4/5]
Student potrafi samodzielnie przygotować prezentacje multimedialne do nauczania kultury i języka. [M_6]
K_U12 [3/5]
Student potrafi pracować w ramach zespołu realizującego wyznaczone przez nauczyciela zadanie lub określonego samodzielnie. [M_7]
K_K04 [2/5]
Student systematycznie uczestniczy w życiu kulturalnym, jest świadom znaczenia kultury polskiej dla światowej kultury. [M_8]
K_K11 [3/5]
Student interesuje się nowymi zjawiskami w życiu kulturalnym oraz nowymi multimediami propagującymi język i kulturę. [M_9]
K_K13 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zadanie domowe [M_w_1]
Krótka prezentacja multimedialna z zakresu wybranego zagadnienia kultury lub języka, może być zrealizowana przez studenta samodzielnie lub w grupie zadaniowej.
M_1 M_2 M_3 M_4 M_5 M_6 M_7 M_8 M_9
Praca pisemna [M_w_2]
Samodzielna propozycja wykorzystania wybranego środka multimedialnego w nauczaniu języka i kultury na wybranym poziomie zaawansowania. Student w pracy powinien zaproponować sposób włączenia środka multimedialnego w proces dydaktyczny i zasugerować poziom zaawansowania językowego, na którym mogłoby być to wykorzystane. Praca ma na celu sprawdzenia stopnia przyswojenia wiedzy i umiejętności praktycznych z zakresu multimediów w nauczaniu języka i kultury
M_1 M_2 M_3 M_4 M_5 M_8 M_9
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [M_fs_1]
Zajęcia prowadzone metodą podającą (pogadanki, objaśnienia), metodą aktywizującą wraz z grami sytuacyjnymi, oglądową (prezentacje) i praktycznego działania – nauczanie wykorzystania zdobytej wiedzy na temat nauczania języka i kultury na wszystkich poziomach z wykorzystaniem multimediów
15
Student samodzielnie zapoznaje się w domu z różnymi środkami multimedialnymi (m.in. reklama, teledysk, audycje radiowe, wiadomości telewizyjne, gry dydaktyczne) i analizuje ich zawartość oraz zastanawia się nad możliwością ich wykorzystania w nauczaniu kultury i języka. Samodzielna realizacja wskazanych przez prowadzącego partii materiału. Tworzenie zadań na platformie Hot Potatoes.
15 Zadanie domowe [M_w_1] Praca pisemna [M_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)