Język polski w świecie
Kierunek studiów: Filologia polska
Kod programu: 02-S2FLP12.2018

Nazwa modułu: | Język polski w świecie |
---|---|
Kod modułu: | 02-FP-NP-S2-JPS |
Kod programu: | 02-S2FLP12.2018 |
Semestr: | semestr zimowy 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Zajęcia posłużą zapoznaniu studentów z miejscem języka polskiego w świecie pod różnymi aspektami: język polski wśród języków indoeuropejskich i w słowiańskiej rodzinie językowej (historyczne uwarunkowania zróżnicowania języków słowiańskich), typologiczne miejsce języka polskiego wśród innych języków jako języka spółgłoskowego i fleksyjnego. Z drugiej strony zajęcia posłużą też pokazaniu języka polskiego jako języka o średniej liczbie użytkowników, języka unijnego. Wreszcie studenci poznają moc języka polskiego jako języka nauczanego nie tylko w środowiskach polonijnych. |
Wymagania wstępne: | Brak. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada rozszerzoną wiedzę o miejscu filologii narodowej pośród innych nauk humanistycznych, rozumie rolę badań interdyscyplinarnych dla rozwoju wiedzy o języku ojczystym. [JPS_1] |
K_W01 [4/5] |
Student posiada pogłębioną, szczegółową, prowadzącą do specjalizacji wiedzę na temat dziejów języka polskiego na tle innych języków. [JPS_2] |
K_W10 [5/5] |
Student potrafi interpretować zjawiska językowe przez pryzmat społeczno-kulturowego zróżnicowania obiegów komunikacyjnych. [JPS_3] |
K_U09 [4/5] |
Student posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, wyprowadzania wniosków badawczych oraz syntetycznego podsumowania z celowym wykorzystaniem literatury przedmiotu z zakresu językoznawstwa opisowego, typologicznego, historycznego. [JPS_4] |
K_U10 [3/5] |
Student ma świadomość znaczenia języka i tradycji literackiej w wytwarzaniu kultury jako dobra narodowego, lokalnego, środowiskowego. [JPS_5] |
K_K07 [3/5] |
Student rozumie fenomen wielokulturowości; zdaje sobie sprawę z doniosłości przenikania się wpływów kulturowych. [JPS_6] |
K_K09 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Praca pisemna [JPS_w_1] | Przygotowanie opracowania dotyczącego nauczania języka polskiego w wybranym kraju |
JPS_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [JPS_fs_1] | Metoda przedstawiająca, prezentacje multimedialne, analiza przedstawionych tekstów |
10 | Zapoznanie się ze wskazanymi lekturami, ćwiczenia i analizy wybranych zjawisk językowych |
20 |
Praca pisemna [JPS_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |