Nowoczesne wydawnictwo - organizacja, marketing, strategie wyd. Kierunek studiów: Filologia polska
Kod programu: 02-S2FLP12.2018

Nazwa modułu: Nowoczesne wydawnictwo - organizacja, marketing, strategie wyd.
Kod modułu: 02-FP-ERT-S2-NW
Kod programu: 02-S2FLP12.2018
Semestr: semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
W ramach modułu student poznaje zasady działania, zalety i mankamenty wydawnictwa tradycyjnego oraz internetowego; zdobywa wiedzę na temat organizacji produkcji wydawniczej (szczególnie na przykładzie Wydawnictwa Uniwersytetu Śląskiego), zapoznaje się z cyklem wydawniczym. Analizuje strategie wydawnicze, przygląda się sposobom funkcjonowania wydawnictw polskich na rynku (nowoczesne kampanie wydawnicze, marketing wydawniczy).
Wymagania wstępne:
Brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów komunikacyjnych; [NW_1]
K_W14 [2/5]
ma wiedzę o tekstach kultury oraz tekstach literackich funkcjonujących w ramach różnych obiegów komunikacyjnych; orientuje się we wzajemnych zależnościach między obiegami literackimi; [NW_2]
K_W21 [2/5]
posiada pogłębioną, szczegółowa wiedzę o instytucjach kultury oraz współczesnym życiu literackim; [NW_3]
K_W22 [3/5]
potrafi interpretować zjawiska językowe i literackie przez pryzmat społeczno-kulturowego zróżnicowania obiegów komunikacyjnych; [NW_4]
K_U09 [3/5]
posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, wyprowadzania wniosków z wykorzystaniem literatury przedmiotu z zakresu funkcjonowania nowoczesnego wydawnictwa; [NW_5]
K_U10 [4/5]
przejawia szacunek dla twórców kultury i jej popularyzatorów; [NW_6]
K_K06 [3/5]
rozumie doniosłość języka oraz literatury dla definiowania i rozwiązywania problemów kulturowo-społecznych; [NW_7]
K_K08 [3/5]
interesuje się nowymi zjawiskami w życiu literackim oraz kulturalnym. [NW_8]
K_K13 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie ćwiczeń [NW_w_1]
Zaliczenie na podstawie aktywnego udziału w zajęciach oraz indywidualnie przygotowywanych referatów i prezentacji problemu określonego przez nauczyciela akademickiego (np. analiza wybranej strategii wydawniczej lub działania konkretnego wydawnictwa)
NW_1 NW_2 NW_3 NW_4 NW_5 NW_6 NW_7 NW_8
Test zaliczeniowy [NW_w_2]
Test zaliczeniowy
NW_1 NW_2 NW_3 NW_4 NW_5 NW_6 NW_7 NW_8
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [NW_fs_1]
Dyskusja akademicka nad artykułami i wnioskami z własnych obserwacji. Analiza wybranych problemów w mediach. Prezentacja referatów
15
Lektura zalecanych artykułów. Przygotowanie pracy (prezentacji) określonej przez nauczyciela akademickiego. Własne obserwacje dotyczące wybranych problemów
45 zaliczenie ćwiczeń [NW_w_1]
wykład [NW_fs_2]
Wykład z zakresu wiedzy o nowoczesnym wydawnictwie
15
Lektura uzupełniająca, zgodna z zaleceniami prowadzącego, oraz przygotowanie do egzaminu
15 Test zaliczeniowy [NW_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)