Medialna emisja głosu Kierunek studiów: Filologia polska
Kod programu: 02-S1FLP12.2018

Nazwa modułu: Medialna emisja głosu
Kod modułu: 02-FP-DP-S1-MEG
Kod programu: 02-S1FLP12.2018
Semestr: semestr zimowy 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem nauczania medialnej emisji głosu jest kształcenie głosu i wymowy studentów, aby mogli oni korzystać w sposób zdrowy i jednocześnie prawidłowy z układu oddechowego, fonacyjnego i artykulacyjnego. Podczas zajęć studenci w sposób praktyczny zostaną zapoznani z zasadami higieny głosu, a także będą mogli kształcić umiejętność posługiwania się głosem w sytuacjach medialnych.
Wymagania wstępne:
Brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna podstawową terminologię z zakresu nauki o języku; posiada wiedzę o działach i poddziałach językoznawstwa ogólnego i stosowanego; [MEG_1]
K_W04 [2/5]
przejawia szacunek dla warsztatu pracy polonisty, a szczególnie – zabytków języka i kultury; [MEG_10]
K_K05 [2/5]
przejawia szacunek dla twórców kultury, jej popularyzatorów oraz badaczy; [MEG_11]
K_K06 [2/5]
rozumie doniosłość i kulturową wartość regionalnego zróżnicowania języka polskiego; [MEG_12]
K_K09 [2/5]
potrafi podjąć dyskusję, ocenić wypowiedź i uargumentować swój sąd w ramach różnych interakcji społecznych [MEG_13]
K_K10 [2/5]
jest propagatorem poprawnej polszczyzny w swoim środowisku społecznym i zawodowym; [MEG_14]
K_K12 [3/5]
ma świadomość zróżnicowania języka, zna specyfikę różnych obiegów literackich; [MEG_2]
K_W19 [1/5]
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację źródłową i naukową w zakresie literaturoznawstwa, językoznawstwa oraz dyscyplin pokrewnych; [MEG_3]
K_U01 [2/5]
samodzielnie pracuje z tekstami źródłowymi (literackimi i nieliterackimi), czyta i potrafi wykorzystać literaturę naukową z zakresu literaturoznawstwa i językoznawstwa; [MEG_4]
K_U05 [2/5]
potrafi wskazać zaburzenia fonetyczne, słowotwórcze, fleksyjne, składniowe, stylistyczne i tekstowe w wypowiedziach użytkowników polszczyzny; potrafi podjąć dyskusję na temat poprawności dowolnych form językowych; [MEG_5]
K_U11 [3/5]
potrafi prowadzić merytoryczny dialog, rozważając tezy postawione przez komentowanego badacza lub nauczyciela akademickiego; [MEG_6]
K_U14 [2/5]
rozumie potrzebę dalszego rozwijania swojej wiedzy oraz umiejętności; [MEG_7]
K_K01 [2/5]
potrafi pracować w ramach zespołu realizującego wyznaczone przez nauczyciela akademickiego zadanie; [MEG_8]
K_K03 [2/5]
potrafi efektywnie zaplanować realizację zadania wyznaczonego przez nauczyciela akademickiego; [MEG_9]
K_K04 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Praca zaliczeniowa [MEG_w_1]
Przygotowanie tekstu do prezentacji oraz świadome, prawidłowe pod względem dykcyjnym i wyrazowym przedstawienie go publiczności.
MEG_1 MEG_10 MEG_11 MEG_12 MEG_13 MEG_14 MEG_2 MEG_3 MEG_4 MEG_5 MEG_6 MEG_7 MEG_8 MEG_9
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [MEG_fs_1]
metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia), metoda problemowa (metoda aktywizująca wraz grami sytuacyjną i dydaktyczną), metoda zadaniowa oraz metoda praktyczna (ćwiczenia przedmiotowe z analizą materiału językowego)
30
samodzielna realizacja wskazanych partii materiału, analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach
30 Praca zaliczeniowa [MEG_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)