Historia mediów Kierunek studiów: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Kod programu: 05-N1DK12.2017

Nazwa modułu: Historia mediów
Kod modułu: HM
Kod programu: 05-N1DK12.2017
Semestr: semestr letni 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 5
Opis:
Dydaktyka historii mediów ma zbudować wiedzę studentów w zakresie historii komunikowania. Sprawą nadrzędną będzie uchwycenie ogólnych prawidłowości i zależności między historią polityczną, historią kultury, historią literatury a historią mediów. Zdobyta w ten sposób wiedza, poparta literaturą przedmiotu, powinna być na tyle obszerna, by studenci mogli zjawiska medialne w poszczególnych okresach historycznych oceniać na zasadzie przyczyn i skutków. Studenci powinni także umieć wykorzystać wiedzę z różnych dyscyplin naukowych dla oglądu problematyki związanej z funkcjonowaniem mediów.
Wymagania wstępne:
Student przystępując do zajęć dysponuje już zdobytą wcześniej wiedzą z zakresu historii politycznej, historii kultury i historii literatury, potrafi więc kojarzyć procesy i związki zachodzące między tymi dyscyplinami a historią mediów.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę, syntetyzując zagadnienia i hierarchizując fakty [HM_K_1]
K10 [2/5]
Wie jak przeobrażenia mediów wpływają na postrzeganie świata, dzięki czemu potrafi analizować epokę nowych mediów i prognozować przyszłość komunikacji [HM_U_1]
U01 [2/5]
Potrafi interpretować zjawiska społeczne, kulturalne, polityczne i prawne w odniesieniu do funkcjonowania mediów, zarówno w przeszłości, jak i współcześnie [HM_U_2]
U02 [2/5] U03 [2/5]
Posiada umiejętność przygotowania projektów na podstawie odpowiedniej literatury przedmiotu i źródeł [HM_U_3]
U06 [4/5]
Zna podstawowe fakty z zakresu historii komunikowania i widzi ich związki z przemianami społecznymi, kulturowymi i ekonomicznymi. [HM_W_1]
W02 [4/5]
Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu historii mediów i potrafi korzystać z ustaleń różnych dyscyplin naukowych dla oglądu problematyki związanej z funkcjonowaniem mediów. [HM_W_2]
W04 [3/5] W05 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin ustny [HM _w_1]
Pytania zadawane przez koordynatora przedmiotu
HM_W_1 HM_W_2
Dyskusja w trakcie ćwiczeń [HM_ w_2]
Rozmowa na temat wcześniej zasugerowany przez prowadzącego i przygotowany w ramach pracy własnej przez studenta – uczestnicy prezentują wiedzę, przedstawiają różne stanowiska będące w obiegu naukowym i bronią ich
HM_U_1 HM_U_2 HM_W_1 HM_W_2
Projekty rozszerzające wiedzę [HM _w_3]
Prowadzący poleca uczestnikom zajęć przygotowanie projektów na podstawie wskazanej literatury lub/i materiałów źródłowych
HM_K_1 HM_U_3
Pokazy slajdów [HM _w_4]
Przedstawianie tytułów prasowych i programów radiowo-telewizyjnych, które obrazują nowe tendencje w rozwoju mediów . Pomaga to w zrozumieniu zjawisk prasowych w poszczególnych okresach historycznych.
HM_W_1 HM_W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [HM_fs_1]
(brak informacji)
30
Przygotowywanie zagadnień na podstawie wskazanej literatury – do egzaminu z przedmiotu
95 Egzamin ustny [HM _w_1]
ćwiczenia [HM_fs_2]
Zajęcia prowadzone są z użyciem poniższych metod: - dyskusja moderowana przez prowadzącego ćwiczenia, - projekty, - pokazy slajdów oraz starej prasy.
20
Studiowanie literatury przedmiotu jako forma przygotowania się do ćwiczeń
105 Dyskusja w trakcie ćwiczeń [HM_ w_2] Projekty rozszerzające wiedzę [HM _w_3] Pokazy slajdów [HM _w_4]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)