Praktyka ciągła pedagogiczno- metodyczna Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: 13-S1EM12.2014

Nazwa modułu: Praktyka ciągła pedagogiczno- metodyczna
Kod modułu: 13-EM-S1-PCP_PR
Kod programu: 13-S1EM12.2014
Semestr: semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Student samodzielnie prowadzi pełne jednostki lekcyjne, zajęcia w instytucjach oświatowo -kulturalnych, zespołach muzycznych. Do zakresu obowiązków wliczane są wszelkie prace studenta w placówce szkolnej, np. udział w wywiadówce, praca w bibliotece, praca z zespołem muzycznym w ramach godzin pozalekcyjnych, prowadzenie zajęć z chórem, orkiestrą i inne. Harmonogram zajęć na praktyce wyznacza opiekun praktyk.
Wymagania wstępne:
Realizacja efektów kształcenia z modułów: Fortepian 1-2, Pedagogika ogólna 1, Psychologia ogólna 1, Metodyka nauczania muzyki w przedszkolu i szkole podstawowej 1-2, Dyrygowanie1-2.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma wiedzę teoretyczną dotyczącą podstawowych metod pracy w przedszkolu i szkole podstawowej oraz z różnego typu zespołami muzycznymi. [13-EM-S1-PCP_PR_1]
K_W15 [3/5] K_W18 [3/5] K_U09 [3/5] K_U22 [3/5] KN1_W02 [3/5]
Posiada znajomość repertuaru realizowanego w pracy z zespołami wokalnymi. Orientuje się w literaturze muzycznej związanej z procesem kształcenia na szczeblu szkoły podstawowej oraz przedszkola, jak również z różnego typu zespołami muzycznymi na w/w etapie kształcenia. Pogłębienie wcześniej poznanych zagadnień. [13-EM-S1-PCP_PR_2]
K_W01 [3/5] K_W03 [3/5] K_W19 [3/5] K_U04 [3/5] K_U07 [3/5]
Nabywa umiejętność prowadzenia praktycznych zajęć zarówno na szczeblach edukacji przedszkolnej i szkoły podstawowej, jak również zajęć prowadzonych w instytucjach oświatowo- kulturalnych (jako instruktor zajęć przy domu kultury, dyrygent chóru lub orkiestry). [13-EM-S1-PCP_PR_3]
K_W14 [3/5] K_U10 [3/5] K_U23 [3/5] K_K09 [3/5] KN1_U02 [3/5] KN1_U03 [3/5]
Posiada podstawowe umiejętności niezbędne do realizacji własnej interpretacji utworów muzycznych. [13-EM-S1-PCP_PR_4]
K_W10 [2/5] K_W15 [3/5]
Posiada wiedzę dotyczącą treści programowych realizowanych w przedszkolu i szkole podstawowej.. [13-EM-S1-PCP_PR_5]
KN1_W06 [3/5] KN1_U06 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
analiza dokumentów [PCP_PR _w_1]
Po odbytych praktykach należy przedstawić następujące dokumenty: 1. Opinia o studencie – wypełniona przez opiekuna praktyk, podpisana przez opiekuna praktyk oraz dyrektora szkoły lub instytucji, w której student odbywał praktykę. Opinia musi posiadać pieczęć w/w szkoły lub instytucji. 2. Dziennik praktyk – pisemne sprawozdania z odbytych hospitacji lub przeprowadzonych fragmentów lekcji.
13-EM-S1-PCP_PR_1 13-EM-S1-PCP_PR_2 13-EM-S1-PCP_PR_3 13-EM-S1-PCP_PR_4 13-EM-S1-PCP_PR_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
praktyka [PCP_PR_fs_1]
- student samodzielnie prowadzi pełne jednostki lekcyjne, zajęcia w placówkach kulturalno- oświatowych, zespołach muzycznych (chóry, orkiestry); - student bierze udział w wywiadówce, pracuje w bibliotece, na świetlicy szkolnej
90
- harmonogram zajęć na praktyce wyznacza opiekun praktyk; - student do lekcji i zajęć przygotowuje się pisemnie; -konspekty i scenariusze student umieszcza w zeszycie praktyk; - przed każdą prowadzoną lekcją przedkłada je do zatwierdzenia, a po ich odbyciu nanosi uwagi
10 analiza dokumentów [PCP_PR _w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)