Projektowanie działań edukacyjnych kreujących jednostki/moduł do wyboru Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2014

Nazwa modułu: Projektowanie działań edukacyjnych kreujących jednostki/moduł do wyboru
Kod modułu: 12-PE-PSS-S2-F.1-PD
Kod programu: 12-S2PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
Moduł projektowanie działań edukacyjnych kreujących jednostki przygotowuje studentów do rozumienia szerokich powiązań i uwarunkowań człowieka , podejmowanie działań pedagogicznych ukierunkowanych na aktywne kształtowanie rozwoju osobistego. Celem jest zdobycie i rozwój kompetencji pedagogicznych studentów w zakresie konstruowania, realizacji i ewaluacji działań edukacyjnych w zakresie rozwoju osobistego.
Wymagania wstępne:
Student posiada wiedzę ogólnopedagogiczną, zdobytą w ramach kształcenia kierunkowego w dotychczasowym kształceniu akademickim
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma pogłębioną świadomość integralnej wizji człowieka, świadomość rozwoju osobistego oraz świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego kraju, Europy, świata [_K_1]
K_K01 [3/5] K_K02 [3/5] K_K04 [3/5] K_K08 [3/5]
charakteryzuje się wrażliwością na potrzeby innych ludzi, jest gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, cechuje go twórcza postawa w rozwiązywaniu problemów społecznych oraz opiekuńczo-wychowawczych [_K_2]
K_K03 [3/5] K_K05 [3/5] K_K06 [3/5] K_K07 [3/5]
dostrzega, rozpoznaje i klasyfikuje potrzeby innych osób, samodzielnie formułuje, klasyfikuje i rozwiązuje problemy pedagogiczne i sytuacje wychowawcze oraz umiejętnie dobiera formy i metody pracy terapeutycznej, potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych [_U_1]
K_U01 [3/5] K_U03 [3/5] K_U07 [3/5] K_U08 [3/5] K_U10 [3/5]
kreatywnie i umiejętnie tworzy rozwiązania opracowuje programy oraz różnorodne zajęcia bogate w treści kształcące i, poznawcze, rozwijające wrażliwość i kształtujące osobowość wychowanków, podejmuje działania odpowiednio do zaistniałej sytuacji terapeutycznej. Potrafi analizować własne działania pedagogiczne i wskazywać obszary wymagające modyfikacji, potrafi eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne, potrafi zaprojektować plan własnego rozwoju zawodowego, potrafi w klarowny sposób wypowiadać się w mowie i na piśmie [_U_2]
K_U04 [3/5] K_U09 [3/5] K_U10 [3/5] K_U11 [3/5] K_U12 [3/5]
potrafi diagnozować potrzeby dzieci, młodzieży oraz osób należących do innych kręgów kulturowych, umiejętnie dobiera formy i metody pracy w procesie terapeutycznym, jak również posiada umiejętności w zakresie komunikacji społecznej [_U_3]
K_U08 [3/5] K_U10 [3/5] K_U11 [3/5]
ma uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologii pedagogiki społecznej oraz ma wiedzę na temat znaczenia i miejsca rozwoju osobistego w procesie wychowania. [_W_1]
K_W01 [3/5] K_W03 [3/5] K_W04 [3/5] K_W08 [3/5]
rozumie i stosuje uzyskaną wiedzę o człowieku, posiada wiedzę na temat celów, zakresu i metod pracy nad sobą [_W_2]
K_W06 [3/5] K_W07 [3/5] K_W09 [3/5] K_W10 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
projekt [_w_1]
Opracowanie w grupach, przedstawienie i omówienie projektów sytuacji edukacyjnych wspierających rozwój jednostek, rodzin, grup i środowisk społecznych wymagających wsparcia terapeutycznego
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _U_3 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [_fs_1]
Analiza krytyczna i praktyczna weryfikacji poznanych zagadnień przy wykorzystaniu metod podających (pogadanka); metod problemowych (dyskusja, burza mózgów), opracowanie w grupach projektu sytuacji terapeutycznych, prezentacja studenckich projektów
15
Zapoznanie się z literaturą przedmiotu, wykonanie projektu sytuacji terapeutycznych oraz przygotowanie ich prezentacji
110 projekt [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)