Profilaktyka społeczna i szkolna
Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-S1PE12.2014

Module name: | Profilaktyka społeczna i szkolna |
---|---|
Module code: | 12-PE-DZ-S1-9PSS |
Programme code: | 12-S1PE12.2014 |
Semester: | summer semester 2015/2016 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Program modułu: Profilaktyka społeczna i szkolna zapoznaje studentów z podstawami profilaktyki, z programami, które są wdrażane w ramach profilaktyki, a które mają środowiskowy i szkolny charakter, z uwzględnieniem potrzeb wieku rozwojowego i warunków społeczno- środowiskowych. Student poznaje podstawy profilaktyki (pierwszorzędowej, drugorzędowej i trzeciorzędowej), przebieg współpracy z instytucjami społecznymi i organizacjami.
|
Prerequisites: | (no information given) |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
cechuje się kreatywnością i otwartością w kontaktach interpersonalnych; jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami, z którymi współpracuje w danej dziedzinie; odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy; charakteryzuje się twórczą postawą w rozwiązywaniu problemów społecznych i zawodowych, a także wrażliwością , inteligencją emocjonalną i kulturą pedagogiczną. [_K_1] |
K_K07 [2/5] |
potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych, związanych z profilaktyką społeczną i szkolną, potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań profilaktycznych, wykorzystując technologię informacyjną w pracy pedagogicznej
[_U_1] |
K_U01 [2/5] |
potrafi poszukiwać samodzielnie wiedzy na tematy związane z profilaktyką społeczną i szkolną [_U_2] |
K_U04 [1/5] |
ma podstawową wiedzę z zakresu profilaktyki społecznej i szkolnej, zna specyfikę przedmiotu i terminologię. Ma wiedzę na temat jej miejsca wśród innych dyscyplin nauk społecznych i pedagogicznych oraz jej funkcji teoretycznych i praktycznych, a także podstawowych obszarów problemowych, które obejmuje. [_W_1] |
K_W01 [3/5] |
ma wiedzę o podstawowych formach, zakresach i działań profilaktyki społecznej i szkolnej. Zna pojęcia, metody i zasady procesu profilaktycznego i problemów grup potrzebujących wsparcia.
[_W_2] |
K_W02 [3/5] |
ma elementarną wiedzę nt. czynników optymalizujących funkcjonowanie i rozwój oraz projektowanie warunków profilaktycznych, chroniących i wspierających, jak również przeciwdziałających wykluczeniu; posiada wiedzę o głównych środowiskach wychowawczych uwzględniającą ich specyfikę i procesy w nich zachodzące
[_W_3] |
K_W05 [2/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
analiza tekstów [_w_1] | przygotowanie lektury do dyskusji, zebranie materiałów wskazanych przez prowadzącego, a związanych z profilaktyką |
_U_1 |
projekt [_w_2] | przedstawienie przez studentów sposobów wstępnej diagnozy zjawiska wymagającego podjęcia działań profilaktycznych i skonstruowania zarysu programu profilaktycznego |
_K_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [_fs_1] | analiza tekstów z dyskusją
metoda projektów
|
15 | przygotowanie lektury i materiałów do dyskusji
wykonanie projektu-ze wstępną diagnozą danego zjawiska i z zarysem programu profilaktycznego
|
35 |
analiza tekstów [_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |