Język migowy Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2014

Nazwa modułu: Język migowy
Kod modułu: 12-PE-PETP-S1-4JM
Kod programu: 12-S1PE12.2014
Semestr: semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Treści programowe:  Wprowadzenie w tematykę nauczania języka migowego  Historia powstania języka migowego  Szkoły , w których posługiwano się językiem migowym  Daktylografia- potrzeba nauczania alfabetu migowego w celu uniknięcia błędów w edukacji języka polskiego pisanego  Polski język migowy (PJM)  System językowo- migowy  Nauka języka migowego
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
w kontaktach interpersonalnych (również z osobami z zaburzeniami w sferze porozumiewania się) wykazuje postawę szacunku i zrozumienia dla osób będących w trudnej sytuacji [_K_1]
K_K01 [4/5] K_K04 [3/5] K_K06 [3/5]
wykazuje postawę poszukującą i udoskonalającą własny warsztat pracy, rozumie potrzebę dokształcania się [_K_2]
K_K02 [2/5]
w kontaktach z osobami niesłyszącymi wykazuję inicjatywę i chęć nawiązania kontaktu [_K_3]
K_K07 [2/5]
potrafi posługiwać się daktylografią, liczebnikami oraz gramatyką języka migowego [_U_1]
K_U07 [3/5]
potrafi podejmować proste konwersacje w języku migowym [_U_2]
K_U12 [2/5]
ma podstawową wiedzę na temat historii języka migowego- jego genezy, struktury, rodzajów oraz różnic i podobieństw pomiędzy odmianami [_W_1]
K_W16 [1/5]
ma wiedzę na temat reguł porozumiewania się w języku migowym oraz znajomość savoir vivre w rozmowie migowej [_W_2]
K_W08 [2/5] K_W11 [3/5] K_W19 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium migowe [_w_1]
sprawdzające znajomość, daktylografii, znaków oraz sposobu komunikowania się za pomocą języka migowego
_U_1 _U_2 _W_2
projekt wizualny [_w_2]
scenki z utrudnieniami na jakie napotykają osoby niesłyszące w środowisku lokalnym
_K_1 _K_2 _K_3 _W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
metoda wykładu dotycząca podstawowych założeń języka migowego jako podstawowej formy komunikacji osób niesłyszących w tym historii, szkół dla niesłyszących, zasad posługiwania się językiem migowym; metoda pokazu poprzez prezentowanie poszczególnych ideogramów oraz metoda zajęć praktycznych przez wspólne pokazywanie wszystkich znaków.
30
analiza literatury ; nabieranie sprawności w płynnym posługiwaniu się daktylografią i znakami ideograficznymi poznanymi podczas zajęć; przygotowanie projektu- „bariery komunikacyjne i ich konsekwencje w życiu osób niesłyszących.
90 kolokwium migowe [_w_1] projekt wizualny [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)