Konstruowanie indywidualnych programów terapeutycznych Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2014

Nazwa modułu: Konstruowanie indywidualnych programów terapeutycznych
Kod modułu: 12-PE-PETP-S2-2KTPT
Kod programu: 12-S2PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Treści programowe: Indywidualne programy terapeutyczne – uwarunkowania prawne Rodzaje indywidualnych programów terapeutycznych, ich cele, funkcje Przygotowanie do diagnozowania sytuacji dziecka, uwzględniając jego funkcjonowanie w sferze fizycznej, emocjonalnej i społecznej. Narzędzie diagnostyczne. Konstruowanie indywidualnego programu terapeutycznego dla wybranego dziecka
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
w kontaktach interpersonalnych wykazuje się postawą szacunku i zrozumienia dla osób z którymi pracuje [_K_1]
K_K07 [3/5]
potrafi organizować wsparcie indywidualne poprzez znajomość odpowiednich specjalistów oraz instytucji pomocowych jak również umiejętność sięgania po ich opinię i pomoc [_K_2]
K_K04 [3/5]
ma praktyczne umiejętności analizowania sytuacji danego dziecka pod kątem jego mocnych i słabych stron w sferze fizycznej, psychicznej i społecznej [_U_1]
K_U03 [3/5] K_U04 [3/5] K_U06 [3/5]
potrafi wyznaczyć cele oddziaływań terapeutycznych uwzględniając wskazówki dla terapeutów oraz rodziców [_U_2]
K_U07 [3/5] K_U08 [2/5] K_U09 [3/5] K_U10 [2/5]
potrafi napisać indywidualny program terapeutyczny [_U_3]
K_U11 [2/5]
ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju dziecka w cyklu życia zarówno w aspekcie psychopedagogicznym jak i społecznym [_W_1]
K_W04 [1/5] K_W06 [3/5]
zna prawne uwarunkowania, z których wynika obowiązek konstruowania indywidualnych programów terapeutycznych [_W_2]
K_W11 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
indywidualny program terapii [_w_1]
przeprowadzenie diagnozy wybranego dziecka oraz stworzenie programu stymulacji i wsparcia uwzględniającego cele tego programu, możliwości dziecka, jego mocne strony w pracy nad stymulowaniem słabych stron; pokazanie umiejętności wykorzystania zdobytej podczas zajęć wiedzy oraz ukazanie umiejętności interpersonalnych poprzez zasięganie opinii specjalistów w różnych instytucji.
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _U_3 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
metoda zajęć praktycznych, podczas których studenci tworzą schemat programu oraz dobierają narzędzia diagnostyczne. Metoda problemowa dająca możliwość do poszukiwania odpowiednich rozwiązań dla wybranego dziecka w indywidualnym programie terapeutycznych.
15
analiza literatury przedmiotu, rozporządzeń MEN, dotyczących Indywidualnych Programów Edukacyjno - Terapeutycznych Nawiązanie kontaktu z instytucją bądź rodzicem dziecka z zaburzeniami rozwoju, które student będzie diagnozował. Dokonanie obserwacji oraz diagnozy sytuacji dziecka. Analiza zebranego materiału diagnostycznego oraz stworzenie indywidualnego programu terapii
95 indywidualny program terapii [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)