Diagnoza i terapia osób z niepełnosprawnością ruchową Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2014

Nazwa modułu: Diagnoza i terapia osób z niepełnosprawnością ruchową
Kod modułu: 12-PE-PETP-S2-3DTONR
Kod programu: 12-S2PE12.2014
Semestr: semestr letni 2014/2015
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Treści programowe ćwiczeń: Zapoznanie studenta z podstawowymi jednostkami chorobowymi i skutkami urazów powodujących niepełnosprawność ruchową. Zapoznanie studenta z podstawowymi technikami diagnostycznymi z zakresu dysfunkcji narządu ruchu. Wskazanie na jedność rozwoju fizycznego i psychicznego dziecka, praca z dzieckiem lub osobą dorosłą dotkniętą dysfunkcją narządu ruchu. Poznanie podstawowych technik i metod rehabilitacji ruchowej i medycznej.
Wymagania wstępne:
Wiedza o budowie i funkcjonowaniu człowieka z zakresu szkoły średniej oraz studiów I stopnia.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
docenia znaczenie nauk pedagogicznych i medycznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych [_K_1]
K_K02 [2/5]
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne oraz medyczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie. [_K_2]
K_K07 [4/5]
odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne [_K_3]
K_K08 [4/5]
potrafi rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) I nowoczesnych technologii (ICT) [_U_1]
K_U04 [4/5]
potrafi wykorzystać typowe metody terapeutyczne i procedury do realizacji zadań związanych z różnymi sferami dzielności medycznej i paramedycznej [_U_2]
K_U03 [4/5] K_U09 [4/5]
potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wskazać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych [_U_3]
K_U12 [2/5]
zna elementarną terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych (medycznych) [_W_1]
K_W01 [4/5]
ma rozszerzoną wiedzę o jednostkach chorobowych i przyczynach niepełnosprawności ruchowej, wraz z możliwością oddziaływań terapeutycznych [_W_2]
K_W07 [4/5]
ma rozszerzoną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturowej i pomocowej [_W_3]
K_W12 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie pisemne [_w_1]
z teorii na podstawie testu uzupełnień/wyboru
_K_1 _U_2 _W_1 _W_2
ocena aktywności studenta w trakcie zajęć i z własnej pracy [_w_2]
studenci opracowują i przedstawiają własne prezentacje ze szczegółowych tematów ćwiczeń,
_K_2 _K_3 _U_1 _U_2 _U_3 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
Przekazanie wiedzy teoretycznej; indywidualna prezentacja przygotowanych materiałów dydaktycznych; praca w grupie
30
zgłębienie i utrwalenie wiedzy teoretycznej przekazanych w trakcie ćwiczeń; przygotowanie referatu, prezentacji multimedialnej, posteru na ćwiczenia; studium przypadku ze wskazaniem zakresu miejsca i roli asystenta osoby niepełnosprawnej
60 zaliczenie pisemne [_w_1] ocena aktywności studenta w trakcie zajęć i z własnej pracy [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)