Podstawy prawne wczesnego wspomagania oraz zarządzania placówką wychowania przedszkolnego Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2014

Nazwa modułu: Podstawy prawne wczesnego wspomagania oraz zarządzania placówką wychowania przedszkolnego
Kod modułu: 12-PE-WD-S2-1PPW
Kod programu: 12-S2PE12.2014
Semestr: semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Przedmiot ma na celu przybliżenie tematyki dotyczącej podstaw prawnych wczesnego wspomagania oraz zarządzania placówką wychowania przedszkolnego. Omówiony zostanie aktualny stan prawny. Zaprezentowane będą główne regulacje prawne dotyczące wczesnego wspomagania. Natomiast z ustawy o systemie oświaty wskazane będą przepisy mówiące o zarządzaniu placówkami wychowania przedszkolnego.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego [_K_1]
K_K01 [3/5] KN_K01 [3/5] KNO_K02 [3/5]
jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki; angażuje się we współpracę [_K_2]
K_K02 [3/5] KN_K02 [3/5] KN_K06 [3/5] KN_K07 [3/5]
posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych [_U_1]
K_U01 [3/5] KN_U01 [3/5] KN_U02 [3/5] KN_U04 [3/5]
potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych [_U_2]
K_U08 [3/5] KNO_U01 [3/5] KN_U03 [3/5]
ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych [_W_1]
K_W08 [4/5] KN_W05 [4/5] KN_W08 [4/5]
ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, pogłębioną w wybranych zakresach [_W_2]
K_W10 [4/5] KN_W07 [4/5] KN_W08 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin pisemny [_w_1]
Sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów i literatury uzupełniającej
_W_1 _W_2
prezentacja grupowa [_w_2]
Sprawdzenie umiejętności pracy w grupie oraz stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej w celu przedstawienia i analizowania rozwiązań prawnych
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
Przekazywanie treści przepisów prawnych. Omówienie wybranej literatury. Rozwiązywanie konkretnych przypadków tzw. casusów w oparciu o stan prawny
15
Ma - we współpracy i indywidualnie przeanalizować literaturę i zapoznać się z obowiązującymi przepisami prawa.
30 egzamin pisemny [_w_1] prezentacja grupowa [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)