Podstawy glottodydaktyki Kierunek studiów: Filologia polska
Kod programu: 02-S2FLP12.2015

Nazwa modułu: Podstawy glottodydaktyki
Kod modułu: 02-FP-NP-S2-PG
Kod programu: 02-S2FLP12.2015
Semestr: semestr zimowy 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Zajęcia prowadzone w ramach tego modułu mają wyposażyć studentów w podstawową wiedzę na temat glottodydaktyki – jej interdyscyplinarnego charakteru oraz współczesnych kierunków rozwoju. Studenci nabywają też ogólnych umiejętności pozwalających ujmować język polski, literaturę i kulturę polską jako obszary działań glottodydaktycznych. Są wyposażani w kompetencje pozwalające na projektowanie własnej ścieżki rozwoju w zakresie glottodydaktyki oraz na pozytywny stosunek do własnej aktywności poznawczej.
Wymagania wstępne:
Brak.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma poszerzoną i uporządkowaną wiedzę na temat glottodydaktycznych metod, strategii i technik , zna współczesne kierunkach rozwoju glottodydaktyki, rozumie jej powiązania z naukami społecznymi i humanistycznymi. [PG_1]
K_W02 [5/5]
Student posiada pogłębioną wiedzę na temat interdyscyplinarnego charakteru glottodydaktyki polonistycznej, rozumie – w tym kontekście – istotę i zakres powiązań między filologią a różnymi dziedzinami naukowymi (psychologią, pedagogiką, socjologią, filozofią, kulturoznawstwem). [PG_2]
K_W04 [4/5]
Student zna i rozumie kulturowe, społeczne psychologiczne i językowe uwarunkowania procesu komunikacji, także komunikacji w języku obcym / drugim. [PG_3]
K_W15 [3/5]
Student potrafi wyszukiwać informacje (naukowe, źródłowe) dotyczące wybranych problemów glottodydaktycznych, umie krytycznie ocenić ich przydatność oraz potrafi zastosować zdobyte informacje w konkretnym celu związanym z nauczaniem języka i literatury w warunkach obcojęzycznych. [PG_4]
K_U01 [2/5]
Student potrafi efektywnie zastosować wiedzę z zakresu nauk humanistycznych i społecznych w rozważaniach dotyczących języka i literatury polskiej w odniesieniu do działań glottodydaktycznych. [PG_5]
K_U06 [3/5]
Student potrafi uwzględnić społeczno-kulturową oraz językową specyfikę modelu komunikacji w ujęciu glottodydaktycznym podczas interpretowania zjawisk językowych i literackich. [PG_6]
K_U09 [3/5]
Student właściwie ocenia poziom wiedzy i umiejętności za zakresu glottodydaktyki, rozumie potrzebę dalszego rozwoju. [PG_7]
K_K01 [4/5]
Studenta cechuje oparta na dowartościowaniu tradycji postawa szacunku wobec warsztatu pracy polonisty-glottodydaktyka. [PG_8]
K_K05 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie [PG_w_1]
Studenci regularnie zachęcani są do zabierania głosu, analizowania podanych przypadków i sytuacji z aktywizacją wiedzy zdobytej zarówno podczas zajęć, jak i w ramach pracy własnej. Studenci wpisują się na listę obecności.
PG_1 PG_2 PG_3 PG_4 PG_5 PG_6 PG_7 PG_8
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PG_fs_1]
Wykład połączony z technikami aktywizującymi (studium przypadku, analiza sytuacji, ćwiczenia symulacyjne).
15
Samodzielne zapoznanie się z zalecaną literaturą, poszukiwanie dodatkowych informacji , analiza konkretnych przykładów prezentowanych przez wykładowcę.
45 Zaliczenie [PG_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)