Współczesny rynek książki. Książka a inne media Kierunek studiów: Filologia polska
Kod programu: 02-S2FLP12.2015

Nazwa modułu: Współczesny rynek książki. Książka a inne media
Kod modułu: 02-FP-ERT-S2-WRK
Kod programu: 02-S2FLP12.2015
Semestr: semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Podczas semestru student poznaje wydawnictwa polskie i ich typologię, serie wydawnicze i znaki towarowe wydawnictw, nowoczesne polskie drukarnie i introligatornie; zdobywa wiedzę na temat nagród i konkursów literackich oraz ich wpływu na rynek książki. Na zajęciach omawiane są różne formy sprzedaży książek, działania marketingowe i promocyjne. Podkreśla się znaczenie targów książki oraz rolę czasopism i nowych mediów w rozpowszechnianiu książek (reklama wydawnicza, blogi, bookcrosing, formy autopromocji, czytniki i tablety). Student zapoznaje się też z problemami współczesnego czytelnictwa.
Wymagania wstępne:
Brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów komunikacyjnych; [WRK_1]
K_W15 [2/5]
zna i rozumie zasady etyki naukowej; zna pojęcia z zakresu prawa autorskiego; rozumie potrzebę ochrony własności Intelektualnej; [WRK_2]
K_W20 [3/5]
ma wiedzę o tekstach kultury oraz tekstach literackich funkcjonujących w ramach różnych obiegów komunikacyjnych; orientuje się we wzajemnych zależnościach między obiegami literackimi; [WRK_3]
K_W21 [3/5]
potrafi interpretować zjawiska językowe i literackie przez pryzmat społeczno-kulturowego zróżnicowania obiegów komunikacyjnych; [WRK_4]
K_U09 [3/5]
posiada umiejętność formułowania opinii krytycznych na temat utworów literackich i innych tekstów językowych; [WRK_5]
K_U11 [3/5]
rozumie fenomen wielokulturowości; zdaje sobie sprawę z doniosłości przenikania się wpływów kulturowych; [WRK_6]
K_K09 [2/5]
Systematycznie uczestniczy w życiu kulturalnym (w tym literackim), jest świadom znaczenia swojego regionu dla polskiej kultury literackiej; [WRK_7]
K_K11 [3/5]
rozumie społeczną i kulturową rolę literatury popularnej. [WRK_8]
K_K14 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie [WRK_w_1]
Zaliczenie na podstawie aktywności na zajęciach oraz indywidualnie przygotowywanych wystąpień i referatów
WRK_1 WRK_2 WRK_3 WRK_4 WRK_5 WRK_6 WRK_7 WRK_8
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [WRK_fs_1]
Analiza seminaryjna literatury przedmiotu i materiałów Internetowych, dyskusje problemowe, analiza asortymentu księgarni
15
Lektura zalecanych artykułów; analiza zadanego problemu, dotyczącego rynku książki, na podstawie własnych obserwacji; przygotowywanie wystąpień i referatów
15 zaliczenie [WRK_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)