Moduł do wyboru III Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S1PE12.2015

Nazwa modułu: Moduł do wyboru III
Kod modułu: EW_Mdw III
Kod programu: 06-S1PE12.2015
Semestr: semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Celem modułu jest zatem pogłębienie i usystematyzowanie wiedzy merytorycznej i metodycznej, aby prowadzić skuteczne wychowanie i kształcenie dzieci młodszych. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach ćwiczeń, projektów indywidualnych i grupowych (EW_ MW1-4_3, EW_ MW1-4_4, EW_ MW1-4_6, EWN_ MW1-4_3, EWN_ MW1-4_4, EWN_ MW1-4_5, EWN_ MW1-4_6, EWN_ MW1-4_7) oraz pracy własnej i śródrocznych praktyk specjalistycznych (EW_ MW1-4_6, EWN_ MW1-4_8, EWN_ MW1-4_7)
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz innych subdyscyplin pedagogicznych; wiedza ogólna
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach [EW_MW3_1]
K_W07 [5/5]
Student zna podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów [EW_ MW3_2]
K_W09 [5/5]
Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania sytuacji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych a także motywów i wzorów ludzkich zachowań [EW_ MW3_3]
K_U02 [4/5]
Student potrafi zaprezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów [EW_ MW3_4]
K_U08 [5/5]
Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne [EW_ MW3_6]
K_K08 [3/5]
Student posiada podstawową wiedzę na temat wykonywania zadań w zakresie wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej [EWN_ MW3_1]
KN_W10 [3/5]
Student posiada wiedzę na temat wychowania, nauczania i uczenia się w przedszkolu i klasach I-III [EWN_ MW3_2]
KN_W04 [5/5]
Student potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki i psychologii oraz dydaktyki i metodyki wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej w celu diagnozowania, analizowania i projektowania działań praktycznych w pracy z uczniami klas I-III i dziećmi w wieku przedszkolnym oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych na tych etapach edukacyjnych [EWN_ MW3_3]
KN_U03 [4/5]
Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności zawodowe związane z przygotowaniem metodycznym, korzystając z zasobów wiedzy z innych źródeł nauki i nowoczesnych technologii [EWN_ MW3_4]
KN_U04 [4/5]
Student potrafi ocenić przydatność metod, środków dydaktycznych i założeń organizacyjnych do realizacji zadań dydaktycznych z zakresu z zakresu edukacji społeczno-przyrodniczej dziecka [EWN_ MW3_5]
KN_U07 [5/5]
Student potrafi trafnie dobrać i wykorzystać materiały i środki dydaktyczne w celu projektowania i realizowania działań metodycznych w zakresie edukacji dziecka w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym [EWN_ MW3_6]
KN_U08 [5/5]
Student potrafi analizować własne działania pedagogiczne (dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze) i wskazywać obszary wymagające modyfikacji, potrafi eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne [EWN_ MW3_7]
KN_U14 [3/5]
Student przygotowuje się do pracy, projektuje i wykorzystuje działania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze [EWN_ MW3_8]
KN_K06 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Prace praktyczno-metodyczne [EW_MW3_w_1]
Metodyczne ujęcie zagadnień merytorycznych w sposób przystępny dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym na podane tematy
EW_MW3_1 EW_ MW3_2 EW_ MW3_3 EW_ MW3_4 EW_ MW3_6 EWN_ MW3_1 EWN_ MW3_2 EWN_ MW3_3 EWN_ MW3_4 EWN_ MW3_5 EWN_ MW3_6 EWN_ MW3_7 EWN_ MW3_8
Praca pisemna, dyskusja [EW_MW3_w_2]
Ocena przydatności wybranych rozwiązań metodycznych, środków, form pracy stosowanych w wychowaniu i edukacji dzieci młodszych
EW_ MW3_6 EWN_ MW3_7 EWN_ MW3_8
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [EW_ MW3 _fs_1]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych
15
Przygotowanie pracy zaliczeniowej, zapoznanie się z literaturą
45 Prace praktyczno-metodyczne [EW_MW3_w_1] Praca pisemna, dyskusja [EW_MW3_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)