Podstawy prawne i organizacyjne oświaty Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2014

Nazwa modułu: Podstawy prawne i organizacyjne oświaty
Kod modułu: 12-PE-ZTP-S2-7PPO
Kod programu: 12-S2PE12.2014
Semestr: semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 1
Opis:
Przedmiot ma umożliwić studentom zapoznanie się z podstawami prawnymi i organizacyjnymi oświaty w naszym kraju. Omówienie form i zasad dotyczących zakładania i prowadzenia szkół i placówek oświatowych zwiększy świadomość prawną i społeczną studentów. Tematyka dotycząca awansu zawodowego nauczyciela ma przybliżyć zasady dotyczące zatrudnienia w szkołach i pobudzić studentów do samodzielnej pracy. Analiza aktualnych rozwiązań prawnych ma pomóc studentom we właściwym przygotowaniu do awansu zawodowego i późniejszej pracy w szkole, przedszkolu lub placówce oświatowej. Omówienie praw i obowiązków uczniów, nauczycieli i innych użytkowników szkół i placówek oświatowych ułatwi zrozumienie zasad organizacyjnych danego, potencjalnego miejsca zatrudnienia studentów.
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza dotycząca etapów kształcenia w naszym kraju
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy prawnej i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego [_K_1]
K_K01 [3/5] KN_K01 [3/5] KNO_K02 [3/5]
jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki i oświaty; angażuje się we współpracę z instytucjami oświatowymi [_K_2]
K_K02 [4/5] KN_K02 [4/5] KN_K06 [4/5] KN_K07 [4/5]
posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat istniejących form kształcenia i interpretowania ich przy użyciu przepisów prawa [_U_1]
K_U01 [3/5] KN_U01 [3/5] KN_U02 [3/5] KN_U04 [3/5]
ma rozwinięte umiejętności w zakresie różnych form wypowiedzi, a w szczególności potrafi w sposób zwięzły i trafny wyrażać myśli, prowadzić dyskusję, używać języka prawnego przy charakterystyce zasad i form organizacyjnych oświaty [_U_2]
K_U03 [4/5] KN_U06 [4/5] KN_U13 [4/5]
zna terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie przy analizie przepisów prawnych opisujących zagadnienia dotyczące oświaty [_W_1]
K_W01 [4/5] KNO_W01 [4/5] KN_W03 [4/5]
ma rozszerzoną wiedzę na temat podstaw prawnych organizacji pracy, struktur, form pracy i zarządzania w szkołach i placówkach oświatowych [_W_2]
K_W08 [3/5] KN_W05 [3/5] KN_W08 [3/5]
zna aktualne rozwiązania prawne i organizacyjne dotyczące oświaty [_W_3]
K_W10 [3/5] KN_W07 [3/5] KN_W08 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin pisemny [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów, obowiązujących przepisów prawnych oraz literatury uzupełniającej
_W_1 _W_2 _W_3
praca w grupie [_w_2]
sprawdzenie umiejętności pracy w grupie oraz stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej w celu przedstawienia i analizowania rozwiązań prawnych
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_s_1]
wykład dotyczy podstaw prawnych organizacyjnych oświaty z wykorzystaniem aktów prawnych i literatury przedmiotu
15
ma znać podstawowe akty prawne, umieć znaleźć ich nowelizacje i opanować pojęcia prawne. Ma umieć analizować konkretne przykłady i znajdować do nich właściwe podstawy prawne
15 egzamin pisemny [_w_1] praca w grupie [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)