Analiza pracy i modele kompetencyjne Kierunek studiów: Zarządzanie zasobami ludzkimi
Kod programu: 06-S1ZL15.2017

Nazwa modułu: Analiza pracy i modele kompetencyjne
Kod modułu: 06-ZZL-S1-APMK
Kod programu: 06-S1ZL15.2017
Semestr:
  • semestr letni 2018/2019
  • semestr letni 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
- Zapoznanie studentów z ideą zarządzania kompetencjami, uświadomienie różnicy pomiędzy behawioralnym a zadaniowym - Zdobycie umiejętności przeprowadzenia analizy pracy określonych stanowisk i samodzielnego opisania wymagań kompetencyjnych - Zdobycie kompetencji w zakresie budowania profili kompetencyjnych dla określonych stanowisk pracy - Zdobycie kompetencji w zakresie wykorzystania skonstruowanych modeli kompetencyjnych dla realizacji podstawowych celów i zadań organizacji
Wymagania wstępne:
Znajomość podstaw zarządzania, psychologicznych uwarunkowań efektywności organizacyjnej, planowania i doboru kadr
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma wiedzę na temat procesów planowania, kształtowania, rozwoju i optymalizacji wykorzystania zasobów ludzkich w organizacjach trzech sektorów. Zna i rozumie zagadnienia z zakresu: doboru kadr (rekrutacji i selekcji), motywowania, rozwijania kompetencji, budowania karier indywidualnych w powiązaniu ze ścieżką rozwoju organizacji, kontroli i oceny pracowniczej, procesów adaptacyjnych pracowników w organizacji oraz zarządzania optymalnym poziomem zatrudnienia i zarządzania zmianą. [APMK _1]
ZZL1_W12 [5/5]
Posiada umiejętności realizacji procesów kadrowych optymalizacji wykorzystania zasobów ludzkich w organizacjach. Potrafi realizować zadania procesu kadrowego oraz zarządzania optymalnym poziomem zatrudnienia i zarządzania zmianą. [APMK _2]
ZZL1_U02 [5/5]
Potrafi aktywnie zarządzać ścieżką rozwoju zawodowego i kariery osób funkcjonujących wewnątrz organizacji zgodnie z jej celami oraz prowadzić doradztwo personalne w zakresie budowania indywidualnych ścieżek rozwoju zawodowego jednostek w cyklu życia. [APMK _3]
ZZL1_U03 [5/5]
Jest przygotowany do uczestniczenia w procesach zarządzania zasobami ludzkimi i innych procesach technologicznych i społecznych służących prawidłowemu funkcjonowaniu i rozwojowi organizacji z uwzględnieniem postaw etycznych oraz społecznej odpowiedzialności organizacji. [APMK _4]
ZZL1_K03 [5/5]
Jest odpowiedzialny społecznie, dba o zrównoważony rozwój organizacji w zakresie stawianych przed nią wyzwań i realizowanych zadań oraz o równowagę pomiędzy zaangażowaniem zawodowym a życiem i rozwojem osobistym. [APMK _5]
ZZL1_K06 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Ocena ciągła [APMK _w1]
Ocenie podlega udział studentów w dyskusji obejmującej teoretyczne i praktyczne aspekty kompetencji i zarządzania kompetencjami ,
APMK _1 APMK _2
Test wiedzy [APMK_w2]
Test egzaminacyjny z pytaniami zamkniętymi i otwartymi oparty na treściach wykładowych i samodziel-nym studiowaniu literatury przedmiotu.
APMK _1 APMK _2
Praca zaliczeniowa [APMK _w3]
Ocenie podlega przygotowana przez studentów praca prezentująca profil kompetencyjny wybranego stanowiska pracy wraz z propozycjami metod doboru kandydatów.
APMK _3 APMK _4 APMK _5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [APMK _fs1]
Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej uzupełniony analizą przypadków
15
Studia literaturowe przygotowujące do testu wiedzy
30 Ocena ciągła [APMK _w1]
ćwiczenia [APMK _fs2]
Zajęcia prowadzone w formie dyskusji kierowanej i pracy zespołowej z wykorzystaniem przygotowania merytorycznego studentów, praca w grupach (parach) celem przeprowadzenia analizy pracy i przygotowania profilu kompetencyjnego wybranego stanowiska pracy. Zgroma-dzenie banku metod doboru kandydatów z określonymi poziomami kompetencji.
15
Przygotowanie się studenta do udziału w dyskusji oraz przygotowanie i wyko-nanie pracy zaliczeniowej. Opracowanie casy study - przygotowa-nie modelu kompetencyjnego oraz metod do diagnozy idealnego kandydata.
30 Test wiedzy [APMK_w2] Praca zaliczeniowa [APMK _w3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)