Seminarium dyplomowe cz.2 Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2014

Nazwa modułu: Seminarium dyplomowe cz.2
Kod modułu: 12-PE-AR-S1-8SD.2
Kod programu: 12-S1PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
seminarium ma na celu przygotować studentów do samodzielnej realizacji badań związanych ze specjalnością pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z asystentem rodziny; student potrafi opracować zagadnienia metodologiczne badań i ich podstawy teoretyczne; potrafi skonstruować narzędzia badawcze oraz przeprowadzić badania.
Wymagania wstępne:
Wymagane jest pozytywne zaliczenie modułu Seminarium dyplomowe cz.1
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia [_K_1]
K_K01 [4/5]
jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych [_K_2]
K_K06 [4/5]
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT) [_U_1]
K_U04 [4/5]
posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań [_U_2]
K_U05 [4/5]
potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych; z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin [_U_3]
K_U06 [4/5]
ma elementarną wiedzę o miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi [_W_1]
K_W02 [4/5]
ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych; zna podstawowe tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody [_W_2]
K_W12 [4/5]
ma elementarną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju [_W_3]
K_W13 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca pisemna [_w_1]
oddanie na piśmie rozdziałów zwierających przegląd literatury oraz rozdziału metodologicznego
_W_1 _W_2 _W_3
praca pisemna [_w_2]
opracowanie narzędzi badawczych oraz przeprowadzenie badań
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _U_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
seminarium [_fs_1]
metoda podająca, metoda problemowa, metody eksponujące, burza mózgów, konsultacje w obecności innych seminarzystów, analiza przedstawionych fragmentów prac, omówienie zagadnień metodologicznych badań, dyskusja o metodach i narzędziach badawczych oraz prezentacja wyników badań
30
przegląd literatura przedmiotu; opracowywanie zagadnień metodologicznych pracy; skonstruowanie narzędzi badawczych; przeprowadzenie badań; pisanie kolejnych podrozdziałów pracy (efektem pracy w semestrze ma być część teoretyczna pracy), rozdział metodologiczny i projekt narzędzi badawczych)
90 praca pisemna [_w_1] praca pisemna [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)