Metodyka nauczania techniki dzieci w wieku wczesnoszkolnym Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2014

Nazwa modułu: Metodyka nauczania techniki dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Kod modułu: 12-PE-ZTP-S2-4MNT
Kod programu: 12-S2PE12.2014
Semestr: semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł Metodyka nauczania techniki dzieci w wieku wczesnoszkolnym daje studentowi pogłębioną i poszerzoną wiedzę z zakresu metodyki techniki w zakresie pedagogiki wczesnoszkolnej. Student nabywa umiejętności w zakresie planowania i organizowania działań technicznych z wykorzystaniem informacji technicznej w pracy indywidualnej i zespołowej. Poznaje środowisko techniczne w najbliższym otoczeniu dziecka oraz nowe technologie w edukacji technicznej; ma świadomość wartości dziedzictwa kulturowego regionu w zakresie kultury technicznej.
Wymagania wstępne:
Realizacja efektów kształcenia modułu: Podstawy nauczania techniki dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma pogłębioną świadomość potrzeby ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie zagadnień technicznych i wagi tego zakresu działalności w życiu społecznym, podejmuje działania związane z ciągłym budowaniem warsztatu pracy pedagoga. [_K_1]
K_K01 [3/5] K_K03 [3/5] KN_K01 [3/5] KN_K02 [3/5] KNO_K02 [3/5]
współpracuje z innymi osobami z różnych środowisk w związku z planowaniem i realizacją projektów edukacyjnych, korzystając z bogactwa miejscowej tradycji w zakresie kultury technicznej, mając świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu. [_K_2]
K_K01 [3/5] K_K03 [3/5] KN_K01 [3/5] KN_K02 [3/5] KNO_K02 [3/5]
umie zaplanować, zorganizować działania pedagogiczne(dobrać typowe i nowatorskie dla edukacji wczesnoszkolnej środki, metody, formy i warunki kształcenia) w zakresie nauczania zagadnień technicznych; umie skontrolować i ocenić pracę i wyniki pracy dzieci. Potrafi pracować w zespole wykonującym praktyczne działania techniczne; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole. [_U_1]
K_U08 [4/5] K_U12 [3/5] KNO_U01 [4/5] KNO_U03 [3/5] KN_U03 [4/5] KN_U13 [3/5]
posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie tematyki technicznej w ramach pedagogiki wczesnoszkolnej wspartych techniką multimedialną; posiada pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych w zakresie tematyki technicznej w ramach pedagogiki wczesnoszkolnej. Umie posługiwać się na wysokim poziomie najnowszą technologią informacyjną w nauczaniu dzieci. [_U_2]
K_U03 [3/5] K_U04 [4/5] KN_U03 [4/5] KN_U06 [3/5] KN_U13 [3/5] KN_U16 [4/5] KN_U17 [4/5] KN_U18 [4/5]
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o miejscu pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej w systemie nauk oraz o specyfice przedmiotowej i metodologicznej techniki w ramach pedagogiki wczesnoszkolnej. [_W_1]
K_W02 [4/5] KNO_W02 [4/5] KN_W04 [4/5]
ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach zagadnień technicznych w edukacji wczesnoszkolnej, szczególnie w zakresie kultury technicznej oraz techniki w najbliższym otoczeniu dziecka. Posiada wiedzę w zakresie technik informatycznych w nauczaniu techniki. [_W_2]
K_W09 [4/5] K_W12 [3/5] KN_W01 [4/5] KN_W03 [3/5] KN_W04 [3/5] KN_W05 [4/5]
ma pogłębioną wiedzę o przepisach prawnych dotyczących systemu oświaty i pracy z dziećmi w edukacji wczesnoszkolnej; w pracy pedagoga szkolnego w świetlicy szkolnej i środowiskowej. Posiada pogłębioną wiedzę w zakresie bezpieczeństwa i higieny – posiada niezbędną wiedzę z zakresu zasad bezpieczeństwa, udzielania pierwszej pomocy i odpowiedzialności prawnej. [_W_3]
K_W04 [3/5] K_W16 [3/5] KNO_W02 [3/5] KN_W01 [3/5] KN_W06 [3/5] KN_W12 [3/5] KN_W13 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
prezentacja [_w_1]
sprawdzenie stopnia pogłębionej umiejętności pisania tekstu wspartego prezentacją, przeznaczonego do ustnego wygłoszenia, ocena formułowania indywidualnych opinii i argumentów podczas dyskusji.
_K_1 _U_2 _W_1 _W_2
projekt [_w_2]
sprawdzenie czy student potrafi przygotować i zrealizować jednostkę dydaktyczną na podstawie przygotowanego konspektu zajęć z uwypukleniem treści technicznych (wykorzystując typowe i nowatorskie dla edukacji wczesnoszkolnej środki, metody, formy i warunki kształcenia) oraz sprawdzenie umiejętności przeprowadzenia na jego podstawie zajęć grupowych.
_K_2 _U_1 _W_2 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
prezentacje metoda projektów – przedstawienie konspektu z przeprowadzeniem symulacji lekcji razem z grupą zajęciową
15
przygotowanie prezentacji na temat wybranego zagadnienia technicznego przygotowanie konspektu zajęć z uwypukleniem treści technicznych oraz przygotowanie się do przeprowadzenia na jego podstawie zajęć grupowych
45 prezentacja [_w_1] projekt [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)