Pozadydaktyczne wymiary działań edukacyjnych
Kierunek studiów: Filologia polska
Kod programu: 02-S1FLP12.2017

Nazwa modułu: | Pozadydaktyczne wymiary działań edukacyjnych |
---|---|
Kod modułu: | 02-FP-PN-S1-PWDE |
Kod programu: | 02-S1FLP12.2017 |
Semestr: | semestr zimowy 2018/2019 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Celem przedmiotu jest przybliżenie studentom prawnych i etycznych aspektów zawodu nauczyciela i asystenta nauczyciela. W ramach przedmiotu są realizowane następujące bloki tematyczne: 1. Prawo oświatowe; 2. Funkcjonowanie systemu oświatowego w Polsce; 3. Organizacja nauczania: zajęcia pomocy psychologiczno-pedagogicznej, nauczanie indywidualne, nauczanie domowe; 4. Sytuacja prawna nauczycieli; 5. Odpowiedzialność zawodowa nauczycieli; 6. Sytuacja prawna ucznia; 7. Zasady bhp w szkole i na wycieczce szkolnej. |
Wymagania wstępne: | Wykład dla studentów, którzy wybrali specjalność nauczycielską. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma podstawową wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji w Polsce, funkcjach szkoły. [PWDE_1] |
KN_W03 [2/5] |
Odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizowaniu powinności nauczyciela,
a także w trakcie rozwiązywania problemów pojawiających się w życiu zawodowym; postępuje zgodnie z zasadami prawa i etyki.
[PWDE_10] |
KN_K02 [2/5] |
Zna i stosuje w pracy prawo oświatowe [PWDE_11] |
KN_U14 [5/5] |
Zna najważniejsze źródła prawa oświatowego w Polsce. [PWDE_2] |
KN_W17 [2/5] |
Zna podstawowe prawa i obowiązki nauczyciela oraz najważniejsze prawa i obowiązki ucznia. [PWDE_3] |
KN_W15 [3/5] |
Ma podstawową wiedzę na temat awansu zawodowego, związanych z nim wymagań formalnych, dokumentacji; projektowania ścieżki własnego rozwoju i awansu zawodowego. [PWDE_4] |
KN_W17 [2/5] |
Potrafi posługiwać się przepisami prawa oświatowego w zakresie niezbędnym do wykonywania zawodu. [PWDE_5] |
K_U01 [3/5] |
Czyta, analizuje i interpretuje zapisy w Karcie Nauczyciela oraz w innych aktach prawnych i dokumentach dotyczących oświaty, w tym w dokumentach wewnątrzszkolnych. [PWDE_6] |
K_U01 [2/5] |
Potrafi prowadzić dokumentację zawodową; potrafi ocenić przydatność typowych procedur, metod, dobrych praktyk do realizacji zadań związanych ze swoją pracą zawodową. [PWDE_7] |
KN_U04 [3/5] |
Potrafi, korzystając z pomocy nauczyciela akademickiego, zaprojektować ramowy plan własnego rozwoju zawodowego. [PWDE_8] |
K_U16 [3/5] |
Jest przekonany o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, zgodny z obowiązującymi przepisami i normami etycznymi. [PWDE_9] |
KN_K06 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Test sprawdzający [PWDE_w_1] | Test sprawdzający holistyczny – zadania (otwarte i zamknięte) będą nawiązywać do tematyki zajęć i materiału omówionego w trakcie wykładu; warunkiem zaliczenia jest zdobycie 60% punktów; test na ocenę niedostateczną musi zostać ponownie napisany. Czas przeznaczony na napisanie kolokwium: 1, 5 godziny . Termin – ostatnie zajęcia; wyniki – tydzień później. |
PWDE_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PWDE_fs_1] | metody podające (w tym: wykład informacyjny, wyjaśnienie, praca ze źródłem drukowanym), metody poszukujące (w tym: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny) |
15 | samodzielna realizacja wskazanych partii materiału, powtórka i usystematyzowanie materiału przedstawionego na zajęciach |
45 |
Test sprawdzający [PWDE_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |