Photography in relation to literature and directing
Field of study: Stage / Film Directing
Programme code: 09-S1RE12.2017
| Module name: | Photography in relation to literature and directing |
|---|---|
| Module code: | 09-RE-S1-FLR |
| Programme code: | 09-S1RE12.2017 |
| Semester: |
|
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 4 |
| Description: | Zadaniem niniejszego modułu jest nazwanie na nowo relacji między obrazem filmowym, jego reżyserowaniem a sztuką fotografii i literaturą.
Ośrodkiem realizacji modułu jest sam splot tych trzech obszarów, a zarazem praktyk artystycznych: reżyserowania, fotografowania i pisania.
Horyzontem realizacji modułu jest natchnięcie studentów wiarą co do inspiracyjnej roli fotografii w sztukach narracyjnych, jakimi są film i literatura.
W ramach modułu studenci posiądą wiedzę na temat dorobku fotografów, którzy swoją pracą przyczynili się do artystycznego i technicznego rozwoju medium oraz społecznych i kulturowych kontekstów jej oddziaływań. Planowane jest wykorzystanie literackiego zapisu wrażeń z obcowania z fotografią, bogatego historycznego materiału prasowego dotyczącego sporu i wielości stanowisk w kwestii czy fotografia jest sztuką, pamiętników malarzy wykorzystujących fotografię jako formę szkicu kompozycyjnego, prac pionierów walczących o nowe widzenie i status fotografii jako autonomicznej dziedziny sztuki, wreszcie wypowiedzi i dokonania reżyserów i pisarzy, dla których fotografia stanowiła żywotne źródło natchnienia i refleksji.
|
| Prerequisites: | (no information given) |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Student posiada wiedzę na temat historii i funkcji sztuki fotograficznej od jej dziewiętnastowiecznych pierwocin poprzez
rolę jaką odegrała u początków kina po jej współczesne oddziaływanie na film i literaturę
[FLR_1] |
K_W01 [3/5] |
Student posiada wiedzę na temat społecznych i kulturowych kontekstów interakcji między trojgiem mediów: kinem, fotografią i literaturą [FLR_2] |
K_W01 [3/5] |
Student posiada umiejętność dokonania profesjonalnej analizy fotografii w jej aspekcie estetycznym i związku z narracyjnymi sztukami
filmu i literatury
[FLR_3] |
K_U04 [3/5] |
Student jest zdolny do pogłębiania wiedzy i rozszerzania horyzontów poznawczych w ramach ustawicznego samokształcenia i wery-
fikowania przyjętych założeń oraz postaw intelektualnych i artystycznych, wykazując otwartość wobec rozmaitych źródeł inspiracji
[FLR_4] |
K_K07 [3/5] |
W samodzielnym tworzeniu, realizowaniu i prezentowaniu własnych założeń estetycznych i autorskich koncepcji artystycznych w zakresie reżyserii, student potrafi wykorzystać i zastosować inspiracje fotograficzne i literackie [FLR_5] |
K_U01 [2/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Ocena ciągła [FLR_w_1] | Weryfikacja zasobów wiedzy, przygotowania do zajęć, aktywności i zaan-
gażowania w dyskusji, umiejętności dokonania analizy prezentowanych
materiałów oraz ich problematyzacji i interpretacji, obserwacja postępów w zakresie wiedzy i umiejętności studenta
|
FLR_1 |
| Zaliczenie-praca pisemna [FLR_w_2] | Weryfikacja wiedzy i umiejętności na podstawie eseju poświęconego związkom między fotografią, literaturą i sztuka reżyserii. Szczegółowe wymagania ujęte w sylabusie |
FLR_3 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| practical classes [FLR_fs_2] | zajęcia w formie konwersatoryjnej
w oparciu o prezentacje materiałów wizualnych, dyskusja problemowa,
możliwe: dobrowolna indywidualna
prezentacja ustna wybranego szczegóło-
wego problemu przez studenta
|
45 | zapoznanie się z wymaganym materiałem filmowym i fotograficznym, okołotematyczne studia literaturowe, wypracowanie własnych koncepcji do zaprezentowania w dyskusji problemowej,
możliwe: przygotowanie dobrowolnej
indywidualnej prezentacji ustnej wybranego szczegółowego problemu; wykonanie pracy pisemnej
|
15 |
Ocena ciągła [FLR_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||