Realizacja form radiowych 1
Kierunek studiów: Reżyseria
Kod programu: 09-S2RE12.2017
| Nazwa modułu: | Realizacja form radiowych 1 |
|---|---|
| Kod modułu: | 09-RE-S2-RAD1 |
| Kod programu: | 09-S2RE12.2017 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Celem zajęć z realizacji form radiowych jest zapoznanie studentów z podstawami warsztatu i estetyki radiowej, w zakresie dotyczącym reżyserii w tym medium.
Wykłady dotyczą procesu powstawania złożonych form radiowych – reportażu i słuchowiska, od pomysłu, scenariusza, poprzez nagranie materiału, montaż, po zgranie całości. Szczególnie uwzględniają pracę w zespole realizującym audycję – w tym współpracę z realizatorem dźwięku, aktorami i ilustratorem muzycznym, a także – w przypadku reżyserowanego dokumentu radiowego – z dziennikarzami.
Podczas ćwiczeń prezentowane są słuchowiska i reportaże, poddawane następnie dyskusji i omówieniu w perspektywie estetycznej i warsztatowej. Jest to także okazja do poznania podstawowej terminologii dotyczącej dźwięku radiowego.
Ćwiczenia służą także omówieniu projektów studenckich prostych etiud dźwiękowych – W semestrze zimowym ma to być radiowy zwiastun dowolnego filmu, w letnim – etiuda będąca „dźwiękową fantazją” stworzoną na podstawie materiału dokumentalnego nagranego i dostarczonego im w formie pliku dźwiękowego.
Nadrzędnym celem zajęć jest uwrażliwienie studentów na dźwięk jako środek wyrazu artystycznego i uświadomienie im jego możliwości kreacyjnych.
|
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student posiada wiedzę w zakresie estetyki i warsztatu realizacji radiowej [RAD1_1] |
K_W12 [5/5] |
Student zna rolę i zadania reżysera w tworzeniu słuchowiska i dokumentu radiowego. [RAD1_2] |
K_W04 [3/5] |
Student zna proces powstawania i realizacji słuchowiska i dokumentu radiowego (pomysł, scenariusz, nagranie, montaż, zgranie). [RAD1_3] |
K_W12 [4/5] |
Student zna podstawową terminologię związaną z dźwiękiem radiowym. [RAD1_4] |
K_W12 [2/5] |
Student zna podstawowe zasady współpracy w zespole realizującym audycję radiową (współpraca z autorem, dziennikarzem, realizatorem dźwięku, aktorami, ilustratorem muzycznym). [RAD1_5] |
K_U10 [3/5] |
Student umie dokonać krytycznej analizy słuchowiska i reportażu radiowego. [RAD1_6] |
K_W12 [3/5] |
Student zna podstawy montażu dźwięku radiowego. [RAD1_7] |
K_U08 [3/5] |
Student umie samodzielnie zrealizować prostą etiudę dźwiękową. [RAD1_8] |
K_U01 [2/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Ocena ciągła [RAD1_w_1] | Weryfikacja na podstawie oceny aktywności na zajęciach. |
RAD1_1 |
| Zaliczenie – praca praktyczna: radiowy zwiastun filmu [RAD1_w_2] | Weryfikacja wiedzy i umiejętności na podstawie oceny projektu i realizacji pracy zaliczeniowej i umiejętności dokonania krytycznej analizy jej elementów warsztatowych i estetycznych. |
RAD1_4 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [RAD1_fs_1] | Wykład wybranych zagadnień podstawowych z wykorzystaniem pomocy audio. |
15 | Student powinien we własnym zakresie słuchać bieżącej produkcji radiowej, zwłaszcza słuchowisk Teatru Polskiego Radia i reportaży i zapoznać się z zalecaną literaturą przedmiotu. |
5 |
Ocena ciągła [RAD1_w_1] |
| ćwiczenia [RAD1_fs_2] | Zajęcia w formie konwersatoryjnej w oparciu o prezentację audio, elementy zajęć warsztatowych, związanych z pracą nad etiudą dźwiękową, dyskusja kierowana. Przygotowanie etiudy dźwiękowej. |
30 | Przygotowanie i realizacja etiudy dźwiękowej. |
10 |
Zaliczenie – praca praktyczna: radiowy zwiastun filmu [RAD1_w_2] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||