Metodyka nauczania plastyki dzieci w wieku wczesnoszkolnym Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2014

Nazwa modułu: Metodyka nauczania plastyki dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Kod modułu: 12-PE-ZTP-S2-5MNP
Kod programu: 12-S2PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
W wyniku zrealizowanych zajęć student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie metodyki plastyki. Potrafi projektować i przeprowadzić zajęcia plastyczne z dziećmi zwracając uwagę na innowacyjność stosowanych metod i możliwości dzieci. Stosuje prawidłowo metody i formy pracy z dziećmi. Jest zaangażowany w pracę i widzi celowość własnego rozwoju oraz podnoszenia kwalifikacji w zakresie metodyki plastyki.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego [_K_1]
K_K01 [4/5] K_K09 [4/5] KN_K01 [4/5] KN_K02 [4/5] KN_K07 [4/5] KNO_K02 [4/5]
utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych [_K_2]
K_K04 [4/5] KN_K03 [4/5] KN_K05 [4/5] KNO_K01 [4/5]
potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi z zakresu metodyki plastyki w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych [_U_1]
K_U04 [4/5] K_U08 [4/5] KNO_U01 [4/5] KN_U03 [4/5] KN_U16 [4/5] KN_U17 [4/5] KN_U18 [4/5]
potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w metodyce plastyki [_U_2]
K_U09 [4/5] K_U13 [4/5] KN_U07 [4/5] KN_U09 [4/5] KN_U14 [4/5] KN_U15 [4/5]
potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych [_U_3]
K_U10 [4/5] KNO_U03 [4/5] KN_U10 [4/5] KN_U11 [4/5] KN_U13 [4/5]
ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat subdyscyplin i specjalizacji pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę plastyki [_W_1]
K_W05 [4/5] KNO_W02 [4/5] KN_W10 [4/5]
ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych w zakresie metodyki plastyki [_W_2]
K_W12 [4/5] KN_W03 [4/5] KN_W04 [4/5]
ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej, pogłębioną o metodykę plastyki [_W_3]
K_W15 [4/5] KN_W09 [4/5] KN_W10 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca pisemna [_w_1]
studia literatury psychologicznej i pedagogicznej z zakresu twórczości dziecka, twórczości plastycznej
_K_1 _U_1 _W_1
ocena prac plastycznych studenta [_w_2]
wykonanie prac plastycznych w wybranych technikach plastycznych
_U_3 _W_3
projekt zajęć z dziećmi [_w_3]
opracowanie projektu zajęć plastycznych z dziećmi
_K_2 _U_2 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
wprowadzenie teoretyczne. metody działania praktycznego, poglądowa, poszukująca, waloryzacyjna
15
studia literatury psychologicznej i pedagogicznej z zakresu twórczości, twórczości plastycznej; przygotowanie materiałów i analiza zagadnienia
45 praca pisemna [_w_1] ocena prac plastycznych studenta [_w_2] projekt zajęć z dziećmi [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)