Projekty edukacyjne - metodyka konstruowania programów terapeutycznych, wychowawczych i edukacyjnych Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2014

Nazwa modułu: Projekty edukacyjne - metodyka konstruowania programów terapeutycznych, wychowawczych i edukacyjnych
Kod modułu: 12-PE-ZTP-S1-9PE
Kod programu: 12-S1PE12.2014
Semestr: semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Treści ćwiczeń: Projekt edukacyjny w praktyce pedagogicznej i dydaktyce (projekt a program) Wybrane rodzaje programów ze względu na cel wiodący: - program edukacyjny – analiza przykładowego programu - program terapeutyczny – analiza przykładowego programu - program wychowawczy – analiza przykładowego programu Wybrane rodzaje programów ze względu na zasięg: lokalny, szkolny, przedmiotowy, indywidualny, grupowy Metodyka tworzenia projektu edukacyjnego: - Sposób wytyczania i formułowania celów projektu - opis, diagnoza, podstawa programowa i pomysł na realizację, w różnych typach programów - dobór metod i technik -określenie specyficznych kompetencji osób wdrażających - liczba uczestników i ich dobór - zasady zbierania, porządkowania i systematyzowania treści - środki dydaktyczne, pomoce naukowe, sprzęt multimedialny w pracy nauczyciela-wychowacy - Scenariusz przebiegu zajęć - zasady tworzenia i realizacji ewaluacji programu - prawa autorskie
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
posiada przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w instytucjach edukacyjno-wychowawczych, potrafi zaprezentować swój program edukacyjny, potrafi podejmować dyskusje i konsultacje w ramach realizacji projektów edukacyjnych [_K_1]
K_K07 [1/5] KN_K08 [1/5]
potrafi w sowich działaniach postępować metodycznie, trzymając się ustalonej struktury i procedury tworzenia projektów edukacyjnych [_K_2]
K_K08 [1/5] KN_K01 [1/5] KN_K02 [1/5] KN_K06 [1/5] KN_K07 [1/5]
potrafi wybrać i dostosować odpowiednie metody, techniki i korzystać z dobrych praktyk, w celu zbudowania projektu edukacyjnego [_U_1]
K_U09 [1/5] KN_U07 [1/5]
potrafi pracować i współdziałać w zespole nad stworzeniem programu edukacyjnego: potrafi wyznaczyć sobie i innym zakres zadań, potrafi przedstawiać swoje pomysły, poszukuje twórczych rozwiązań [_U_2]
K_U13 [1/5] KN_U06 [1/5] KN_U08 [1/5] KN_U13 [1/5]
zna elementarną terminologię używaną w pedagogice z zakresu: wychowania, kształcenia, edukacji oraz opieki , oraz posiada elementarną wiedzę z zakresu dydaktyki ogólnej [_W_1]
K_W01 [2/5] K_W03 [2/5] KNO_W01 [2/5] KN_W02 [2/5]
ma elementarną wiedzę o metodyce i procedurze tworzenia projektów edukacyjnych na potrzeby różnych form instytucji i organizacji szkolnych i wychowawczych, z uwzględnieniem różnych grup odbiorców. [_W_2]
K_W15 [1/5] K_W16 [2/5] KN_W07 [1/5] KN_W10 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości podstawowych pojęć i procedury tworzenia projektu edukacyjnego
_W_1 _W_2
projekt [_w_2]
sprawdzenie, weryfikacja i ocena pracy zespołowej zawierającej autorski program: - do wyboru: edukacyjny, wychowawczy, terapeutyczny - prezentacja projektu/przeprowadzenie części projektu
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
metoda podająca (wspomagana prezentacją); metoda projektów; sprawdzenie, weryfikacja i ocena przygotowania i prezentacji projektów
30
lektura podstawowa i uzupełniająca; wykonanie grupowego projektu zawierającego autorski program: - do wyboru: edukacyjny, wychowawczy, terapeutyczny przygotowanie i przedstawienie prezentacji projektu
60 kolokwium [_w_1] projekt [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)