Matematyczne metody biofizyki
Field of study: Biophysics
Programme code: 03-S1BF12.2017

Module name: | Matematyczne metody biofizyki |
---|---|
Module code: | 0305-1BF-13-19 |
Programme code: | 03-S1BF12.2017 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 5 |
Description: | 1. Równania różniczkowe zwyczajne i metody jakościowe ich analizy. Stany stacjonarne i ich stabilność. Cykle graniczne. Elementy teorii bifurkacji. Przejścia fazowe.
2. Fraktale: Samopodobieństwo i skalowanie. Wymiar fraktalny. Przykłady obiektów fraktalnych.
3. Układy dyskretne: Punkty stałe i cykle. Bifurkacje podwojenia okresu i przejście do chaosu.
4. Chaos w układach ciągłych.
Egzamin obowiązkowy
|
Prerequisites: | znajomość własności funkcji, rachunku różniczkowego i całkowego |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Rozumie cywilizacyjne znaczenie równań różniczkowych dla biofizyki [1BF_19_1] |
KBF_W01 [4/5] |
Zna podstawowe pojęcia z teorii równań różniczkowych zwyczajnych [1BF_19_2] |
KBF_W02 [4/5] |
Umie zastosować równania różniczkowe do modelowania niektórych procesów biofizycznych [1BF_19_3] |
KBF_U02 [3/5] |
Potrafi użyć formalizmu geometrii fraktalnej i teorii chaosu do analizy modeli biofizycznych [1BF_19_4] |
KBF_U09 [3/5] |
Potrafi w zrozumiały sposób przedstawić relację między chaosem a fraktalami laikowi [1BF_19_5] |
KBF_U15 [2/5] |
Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia [1BF_19_6] |
KBF_K01 [1/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
kolokwium [1BF_19_w_1] | dwa razy w semestrze; termin kolokwium podany do wiadomości studentów dwa tygodnie wcześniej; zadania podobnego typu do zadań rozwiązywanych na konwersatorium; skala ocen 2-5 |
1BF_19_2 |
aktywność na zajęciach [1BF_19_w_2] | rozwiązywanie zadania - odpowiedź ustna; udział
w dyskusji; skala ocen 2-5; ocena końcowa równa
średniej ocen cząstkowych
|
1BF_19_1 |
egzamin pisemny oraz z użyciem komputera [1BF_19_w_3] | warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie konwersatorium; zakres materiału – wszystkie zagadnienia omawiane na wykładach; skala ocen 2-5; |
1BF_19_2 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [1BF_19_fs_1] | wykład z wybranych zagadnień podstawowych z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych i komputera |
30 | praca z podręcznikiem oraz komputerem |
45 |
egzamin pisemny oraz z użyciem komputera [1BF_19_w_3] |
discussion classes [1BF_19_fs_2] | rozwiązywanie zadań rachunkowych na tablicy: analiza, wybór metody, przeprowadzenie obliczeń i dyskusja wyników; wyprowadzenie niektórych wzorów i omówienie wybranych przykładów zasygnalizowanych na wykładach, dyskusja; wykorzystanie komputerów |
30 | Przyswojenie wiedzy z wykładów; praca z podręcznikiem
i komputerem
|
45 |
kolokwium [1BF_19_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |