Zajęcia muzyczno-ruchowe 2 Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: 13-N1EM12.2017

Nazwa modułu: Zajęcia muzyczno-ruchowe 2
Kod modułu: 13-EM-S1-ZMR2
Kod programu: 13-N1EM12.2017
Semestr: semestr letni 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Proponowane w ramach modułu Zajęcia muzyczno-ruchowe 2 zajęcia kształcą umiejętność samodzielnego, precyzyjnego i estetycznego wykonywania zadań melodyczno-rytmicznych poprzez ruch. Są kontynuacją zagadnień dotyczących przygotowania do metodycznej realizacji praktycznych działań w ramach szkolnych i pozaszkolnych form edukacji muzycznej, z wykorzystaniem elementów rytmiki E. Jaques-Dalcroze’a, aktywnego słuchania muzyki , prostych form tanecznych oraz innych form aktywności muzyczno-ruchowej dzieci i młodzieży.
Wymagania wstępne:
Posiada podstawową wiedzę dotyczącą pojęcia taktu, podziału taktu, podziału wartości, zna elementy dzieła muzycznego, budowy formalnej utworu muzycznego. Realizacja efektów kształcenia modułu Zajęcia muzyczno-ruchowe 1.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada ogólną znajomość zasad muzyki, budowy formalnej utworu, elementów muzyki, rozumie ich wzajemne relacje oraz potrafi je zastosować we własnych propozycjach zajęć wykorzystujących: działania muzyczno-ruchowe (elementy rytmiki Jaques-Dalcroze’a, improwizacje muzyczno-ruchowe, aktywne słuchanie muzyki, proste formy taneczne). [13-EM-S1-ZMR2_1]
13-EM-S1-W04 [2/5] 13-EM-S1-W05 [2/5]
Orientuje się w literaturze związanej z systemami, metodami i technikami wychowania muzycznego dzieci i młodzieży, zarówno w aspekcie historycznym, jak i w aktualnych uwarunkowaniach i nurtach. [13-EM-S1-ZMR2_2]
13-EM-S1-W03 [3/5] 13-EM-S1-W07 [2/5] 13-EM-S1-W19 [3/5]
Posiada umiejętności rozpoznania i zdefiniowania wzajemnych relacji zachodzących pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami poznanych systemów, metod wychowania muzycznego uwzględniających aktywne formy kształcenia muzycznego dzieci i młodzieży. [13-EM-S1-ZMR2_3]
13-EM-S1-W03 [3/5] 13-EM-S1-W14 [3/5] 13-EM-S1-U22 [3/5] 13-EM-S1-U23 [3/5]
Wykazuje się kreatywnością i posiada podstawowe umiejętności niezbędne do tworzenia i realizowania edukacyjno-artystycznych form aktywności muzyczno-ruchowej dzieci i młodzieży. [13-EM-S1-ZMR2_4]
13-EM-S1-W18 [3/5] 13-EM-S1-U22 [3/5] 13-EM-S1-U23 [3/5] 13-EM-S1-K09 [3/5]
Rozumie potrzebę uczenia się przez aktywne, doświadczenie osobiste [13-EM-S1-ZMR2_5]
13-EM-S1-K01 [3/5]
Posiada umiejętność efektywnej i kreatywnej organizacji pracy własnej i zespołowej, umiejętność podejmowania decyzji oraz przyjmowania odpowiedzialności za podjęte działania. [13-EM-S1-ZMR2_6]
13-EM-S1-K12 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie ustne [ZMR2_w_1]
Sprawdzenie podstawowej wiedzy oraz umiejętności rozpoznania i zdefiniowania wzajemnych relacji zachodzących pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami poznanych systemów, metod wychowania muzycznego uwzględniających aktywne formy kształcenia muzycznego dzieci i młodzieży.
13-EM-S1-ZMR2_1 13-EM-S1-ZMR2_2 13-EM-S1-ZMR2_3
zaliczenie praktyczne [ZMR2_w_2]
Sprawdzenie umiejętności łączenia wiedzy teoretycznej z praktyką oraz stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej w celu przedstawienia własnych zadań muzyczno-ruchowych dla dzieci i młodzieży, z uwzględnieniem umiejętności określenia celu zajęć oraz możliwości rozwojowych dzieci i młodzieży.
13-EM-S1-ZMR2_3 13-EM-S1-ZMR2_4 13-EM-S1-ZMR2_5 13-EM-S1-ZMR2_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [ZMR2_nfs_1]
prezentacja i doskonalenie ćwiczeń związanych z muzyczno-ruchową aktywnością dziecka w oparciu o metodę rytmiki Jaques-Dalcroze’a oraz wykorzystujących aktywne słuchanie muzyki i proste formy taneczne; - Utrwalanie metodycznych zasad prowadzenia zajęć muzyczno-ruchowych w edukacji muzycznej dzieci i młodzieży
18
- wykonanie wybranych ćwiczeń przygotowujących do rozumienia muzyki przez dziecko, uwzględniających podstawowe zagadnienia metrorytmiki Dalcroze’owskiej oraz ujętych w dowolną formę muzyczno-ruchową; - przygotowanie i przeprowadzenie zadań angażujących muzyczno-ruchową aktywność dziecka we własnej grupie z komentarzem; - przegląd literatury dotyczącej muzyczno-ruchowej edukacji dzieci i młodzieży; - przygotowanie opisu zadań muzyczno-ruchowych z uwzględnieniem grupy wiekowej, możliwości rozwojowych dziecka oraz określeniem celowości zastosowanych w konspekcie zadań
62 zaliczenie ustne [ZMR2_w_1] zaliczenie praktyczne [ZMR2_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)