Self-publishing
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: 02-S2BN12.2017

Nazwa modułu: | Self-publishing |
---|---|
Kod modułu: | 02-BN-PI-S2-SP04 |
Kod programu: | 02-S2BN12.2017 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | W ramach modułu studenci przygotowują się do samodzielnego wydania książki, przede wszystkim publikacji elektronicznej oraz rozwiązywania problemów pojawiających się w tym procesie. Poznają dostępne dla autora niezależnego formy self-publishingu, etapy przygotowania materiału do wydania oraz narzędzia wydawniczo-dystrybucyjne (w tym serwisy wydawniczo-dystrybucyjne, agencje literackie, serwisy księgarń internetowych, agencje PR). |
Wymagania wstępne: | Brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada ogólną wiedzę na temat rynku wydawniczego, w tym wydawnictw elektronicznych (e-booków) w Polsce. Potrafi wskazać podobieństwa i różnice między wydawnictwami tradycyjnymi i internetowymi oraz zalety i wady współpracy z nimi. [SP04_1] |
K_W04 [5/5] |
Zna dostępne dla autora niezależnego formy self-publishingu, potrafi wskazać różnice między nimi, wady i zalety każdej z form i dokonać wyboru najodpowiedniejszej do realizowanego projektu. Zna problematykę zjawisk paralelnych i samopublikowania w komunikacji naukowej. [SP04_2] |
K_W04 [5/5] |
Zna etapy przygotowania książki do wydania w formie tradycyjnej i elektronicznej (e-booka). Wie jak przygotować materiał do wydania w formie e-booka. [SP04_3] |
K_U06 [5/5] |
Zna współpracujące z autorami niezależnymi serwisy wydawniczo-dystrybucyjne udostępniające narzędzia do wydania i dystrybucji książki w formie e-booka. Potrafi dokonać wyboru i wie jak nawiązać współpracę z odpowiednim serwisem. Zna i wie jak skorzystać z innych ogólnodostępnych usług profesjonalnego przygotowanie materiału do publikowania i dystrybucji książki: agencji literackich, usług redakcji i korekty tekstów, księgarń internetowych i serwisów ułatwiających dystrybucję książki. [SP04_4] |
K_U05 [3/5] |
Docenia rolę PR w procesie wydawniczym. Wie w jaki sposób budować wizerunek książki i autora. Wie jak korzystać z dostępnych form promocji książki. [SP04_5] |
K_U10 [4/5] |
Jest przygotowany do samodzielnego wydania książki i rozwiązywania pojawiających się w procesie wydawniczym problemów. Przestrzega zasad etycznych w przygotowaniu materiałów do publikacji i procesie budowy wizerunku książki i autora. [SP04_6] |
K_K02 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Test pisemny [SP04_w_1] | Test sprawdzający stopień opanowania zagadnień poruszanych na wykładach i wskazanej literaturze. Test zawiera pytania otwarte i zamknięte. Oceniany jest stopień opanowania materiału składającego się na problematykę modułu |
SP04_1 |
Praca zaliczeniowa [SP04_w_2] | Przygotowanie projektu wydania własnej książki w formie e-booka. Ocenie podlega spójność projektu - umiejętność wykorzystania wiedzy nt. self-publishingu i doboru dostępnych rozwiązań pod kątem własnych potrzeb. |
SP04_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
laboratorium [SP04_fs_1] | Wykład informacyjny, konwersatoryjny, problemowy
wspomagany technikami multimedialnymi
|
15 | Lektura uzupełniająca zgodna z zaleceniami prowadzącego, przygotowanie projektu |
30 |
Test pisemny [SP04_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |