Self-publishing Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: 02-S2BN12.2017

Nazwa modułu: Self-publishing
Kod modułu: 02-BN-PI-S2-SP04
Kod programu: 02-S2BN12.2017
Semestr:
  • semestr letni 2019/2020
  • semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
W ramach modułu studenci przygotowują się do samodzielnego wydania książki, przede wszystkim publikacji elektronicznej oraz rozwiązywania problemów pojawiających się w tym procesie. Poznają dostępne dla autora niezależnego formy self-publishingu, etapy przygotowania materiału do wydania oraz narzędzia wydawniczo-dystrybucyjne (w tym serwisy wydawniczo-dystrybucyjne, agencje literackie, serwisy księgarń internetowych, agencje PR).
Wymagania wstępne:
Brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada ogólną wiedzę na temat rynku wydawniczego, w tym wydawnictw elektronicznych (e-booków) w Polsce. Potrafi wskazać podobieństwa i różnice między wydawnictwami tradycyjnymi i internetowymi oraz zalety i wady współpracy z nimi. [SP04_1]
K_W04 [5/5] K_W09 [3/5]
Zna dostępne dla autora niezależnego formy self-publishingu, potrafi wskazać różnice między nimi, wady i zalety każdej z form i dokonać wyboru najodpowiedniejszej do realizowanego projektu. Zna problematykę zjawisk paralelnych i samopublikowania w komunikacji naukowej. [SP04_2]
K_W04 [5/5]
Zna etapy przygotowania książki do wydania w formie tradycyjnej i elektronicznej (e-booka). Wie jak przygotować materiał do wydania w formie e-booka. [SP04_3]
K_U06 [5/5]
Zna współpracujące z autorami niezależnymi serwisy wydawniczo-dystrybucyjne udostępniające narzędzia do wydania i dystrybucji książki w formie e-booka. Potrafi dokonać wyboru i wie jak nawiązać współpracę z odpowiednim serwisem. Zna i wie jak skorzystać z innych ogólnodostępnych usług profesjonalnego przygotowanie materiału do publikowania i dystrybucji książki: agencji literackich, usług redakcji i korekty tekstów, księgarń internetowych i serwisów ułatwiających dystrybucję książki. [SP04_4]
K_U05 [3/5] K_U06 [5/5]
Docenia rolę PR w procesie wydawniczym. Wie w jaki sposób budować wizerunek książki i autora. Wie jak korzystać z dostępnych form promocji książki. [SP04_5]
K_U10 [4/5]
Jest przygotowany do samodzielnego wydania książki i rozwiązywania pojawiających się w procesie wydawniczym problemów. Przestrzega zasad etycznych w przygotowaniu materiałów do publikacji i procesie budowy wizerunku książki i autora. [SP04_6]
K_K02 [3/5] K_K04 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Test pisemny [SP04_w_1]
Test sprawdzający stopień opanowania zagadnień poruszanych na wykładach i wskazanej literaturze. Test zawiera pytania otwarte i zamknięte. Oceniany jest stopień opanowania materiału składającego się na problematykę modułu
SP04_1 SP04_2 SP04_3 SP04_4 SP04_5 SP04_6
Praca zaliczeniowa [SP04_w_2]
Przygotowanie projektu wydania własnej książki w formie e-booka. Ocenie podlega spójność projektu - umiejętność wykorzystania wiedzy nt. self-publishingu i doboru dostępnych rozwiązań pod kątem własnych potrzeb.
SP04_1 SP04_2 SP04_3 SP04_4 SP04_5 SP04_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [SP04_fs_1]
Wykład informacyjny, konwersatoryjny, problemowy wspomagany technikami multimedialnymi
15
Lektura uzupełniająca zgodna z zaleceniami prowadzącego, przygotowanie projektu
30 Test pisemny [SP04_w_1] Praca zaliczeniowa [SP04_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)