Dydaktyka geografii w szkole ponadgimnazjalnej
Kierunek studiów: Geografia
Kod programu: 04-S2GF12.2015

Nazwa modułu: | Dydaktyka geografii w szkole ponadgimnazjalnej |
---|---|
Kod modułu: | 04-GF-GG2P-2.1 |
Kod programu: | 04-S2GF12.2015 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Zajęcia tego modułu zakładają opanowanie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu dydaktyki geografii, niezbędne nauczycielowi do planowania procesu nauczania - uczenia się geografii i przyrody w różnych typach szkół ponadgimnazjalnych, do prowadzenia zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych w ramach edukacji geograficznej oraz do prowadzenia ewaluacji realizowanych programów nauczania geografii i przyrody. |
Wymagania wstępne: | Posiadanie przygotowania pedagogicznego i dydaktycznego do nauczania geografii na poziomie III etapu edukacyjnego według standardów kształcenia nauczycieli.
Opcjonalnie: wymagania wstępne (można podać albo kody efektów dla obszaru / kierunku bądź wskazać moduły, bądź opisać konkretne efekty kształcenia
|
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki geografii, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu na lekcjach geografii i przyrody w szkołach ponadgimnazjalnych; [04-GF-GG2P-2.2_1] |
KGG2P_W01 [4/5] |
Posiada wiedzę na temat projektowania procesu dydaktycznego na lekcjach geografii i przyrody w klasie i na zajęciach pozalekcyjnych (m.in. terenowych) na IV etapie edukacyjnym; [04-GF-GG2P-2.2_2] |
KGG2P_W02 [4/5] |
Potrafi samodzielne zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności związane z działalnością pedagogiczną (dydaktyczną i wychowawczą) nauczyciela geografii i przyrody w szkole ponadgimnazjalnej, korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii; [04-GF-GG2P-2.2_3] |
KGG2P_W03 [3/5] |
Ma rozwinięte kompetencje komunikacyjne – potrafi porozumiewać się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk, będącymi w różnej kondycji emocjonalnej; dialogowo rozwiązywać konflikty i konstruować dobrą atmosferę w klasie szkolnej na lekcjach geografii i przyrody na IV etapie edukacyjnym; [04-GF-GG2P-2.2_4] |
KGG2P_W04 [2/5] |
Posiada umiejętności dobierania i wykorzystywania dostępnych materiałów, środków i metod pracy oraz oceny ich przydatności w celu projektowania i efektywnego realizowania działań dydaktycznych i wychowawczych związanych z IV etapem edukacyjnym oraz wykorzystywania nowoczesnych technologii do pracy na lekcjach geografii i przyrody w szkołach ponadgimnazjalnych; [04-GF-GG2P-2.2_5] |
KGG2P_U01 [2/5] |
Potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą (zespołem klasowym) oraz animować prace nad rozwojem uczniów w szkołach ponadgimnazjalnych; inspirować uczniów do działań na rzecz uczenia się przez całe życie; [04-GF-GG2P-2.2_6] |
KGG2P_U03 [2/5] |
Potrafi analizować własne działania pedagogiczne i wskazywać obszary wymagające modyfikacji oraz zaprojektować plan własnego rozwoju zawodowego, potrafi eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne przydatne na lekcjach geografii w szkołach ponadgimnazjalnych; [04-GF-GG2P-2.2_7] |
KGG2P_U09 [2/5] |
Potrafi odpowiedzialnie przygotować się do swojej pracy. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje oceny własnych kompetencji, projektuje i wykonuje działania dydaktyczne oraz doskonali umiejętności w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych i wychowawczych) jako nauczyciel geografii i przyrody w szkołach ponadgimnazjalnych. [04-GF-GG2P-2.2_8] |
KGG2P_W17 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
kolokwium zaliczeniowe [04-GF-GG2P-2.1_w_1] | sprawdzenie wiedzy zdobytej na wykładach, ćwiczeniach i ze wskazanej w sylabusie literatury |
04-GF-GG2P-2.2_1 |
prace pisemne m.in. konspekt/ scenariusz lekcji [04-GF-GG2P-2.1_w_2] | weryfikacja wiedzy nabytej na wykładach i ćwiczeniach oraz sprawdzenie umiejętności tworzenia prac pisemnych |
04-GF-GG2P-2.2_1 |
projekt [04-GF-GG2P-2.1_w_3] | sprawdzenie samodzielności zdobywania informacji, weryfikacji hipotez oraz posługiwania się nabytymi umiejętnościami |
04-GF-GG2P-2.2_4 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [04-GF-GG2P-2.1_fs_1] | wykład z wybranych zagadnień podstawowych z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych |
15 | praca ze wskazaną lekturą przedmiotu obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy odnośnie wskazanych zagadnień oraz lekturę wybranych tekstów poszerzających wiedzę |
10 |
kolokwium zaliczeniowe [04-GF-GG2P-2.1_w_1] |
laboratorium [04-GF-GG2P-2.1_fs_2] | pogadanka/ dyskusja/debata/ gra dydaktyczna lub praca pisemna |
15 | przygotowanie do zajęć przez samodzielną lekturę tekstów zaleconych przez prowadzącego |
10 |
prace pisemne m.in. konspekt/ scenariusz lekcji [04-GF-GG2P-2.1_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |