Podstawy foniatrii
Field of study: Promotional and Crisis Communication
Programme code: 02-S1KP12.2016

Module name: | Podstawy foniatrii |
---|---|
Module code: | 02_KPIKS-PF |
Programme code: | 02-S1KP12.2016 |
Semester: | winter semester 2019/2020 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 1 |
Description: | Celem nauczania przedmiotu jest wyposażenie studenta w wiedzę dotyczącą tworzenia dźwięków mowy biorąc pod uwagę budowę i funkcjonowanie struktur oddechowo-fonacyjno-artykulacyjnych, w tym w szczególności narządu fonacyjnego w normie i w patologii, a także poznanie istoty postępowania foniatrycznego, jak również wskazanie na możliwości współpracy foniatry i logopedy. Ważne jest ukazanie pracy narządu fonacyjnego na tle i w powiązaniu z układem oddechowym i artykulacyjnym. Istotne jest także zdobycie wiedzy na temat wybranych zaburzeń i dysfunkcji narządu fonacyjnego oraz umiejętności profesjonalnego formułowania opinii na ich temat. Ważnym elementem kształcenia jest kształtowanie postawy szacunku do dziecka i jego opiekunów, jak również poczucia odpowiedzialności za podejmowane w stosunku do dziecka działania. |
Prerequisites: | Brak. |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Zna oddechowo-fonacyjno-artykulacyjne podstawy procesu rozwoju mowy [PF_1] |
Kpik_W02 [5/5] |
Ma wiedzę o obwodowych mechanizmach funkcjonowania człowieka, w tym rozwijania się mowy w normie i w zaburzeniach [PF_2] |
Kpik_W17 [5/5] |
Ma podstawową wiedzę na temat przedmiotu, diagnostyki i terminologii dotyczącej foniatrii [PF_3] |
Kpik_W21 [4/5] |
Ma podstawową wiedzę o mechanizmie powstawania dźwięków mowy w ontogenezie z uwzględnieniem wiedzy foniatrycznej w normie i patologii, jak również zna sposoby przezwyciężania zaburzeń głosu i prowadzenia profilaktyki [PF_4] |
Kpik_W22 [4/5] |
Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności w zakresie zdobywania wiedzy o osobie z zaburzeniami głosu i na temat prowadzenia profilaktyki i terapii zaburzeń głosu [PF_5] |
Kpik_U03 [4/5] |
Potrafi dobrze porozumiewać się z osobami zajmującymi się pomocą osobom z zaburzeniami mowy, w tym z foniatrą [PF_6] |
Kpik_U22 [3/5] |
Potrafi analizować, zbierać i interpretować wyniki badań foniatrycznych związanych ze stwierdzonymi zaburzeniami mowy oraz użytkować informacje do planowania profilaktyki, diagnozy i terapii logopedycznej [PF_7] |
Kpik_U24 [4/5] |
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie oraz potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności [PF_8] |
Kpik_K01 [5/5] |
Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy dotyczące odpowiedzialności w stosunku do osoby z trudnościami w rozwoju mowy i języka [PF_9] |
Kpik_K08 [5/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
zaliczenie [z_1] | Zaliczenie w formir określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
PF_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [PF_W] | Metoda podająca z elementami interaktywności i prezentacji wizualnych. |
15 | Zapoznanie się z literaturą przedmiotu wskazaną przez wykładowcę. Lektura wybranych partii podręcznikowych i artykułów. |
15 |
zaliczenie [z_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |