Wczesna intrerwencja logopedyczna Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: 02-S1KP12.2016

Nazwa modułu: Wczesna intrerwencja logopedyczna
Kod modułu: 02-KPIKS-WIL
Kod programu: 02-S1KP12.2016
Semestr: semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Realizacja modułu na celu wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności związane z przeciwdziałaniem pojawianiu się zaburzeń mowy u dzieci w różnym wieku. Istotne jest kształtowanie umiejętności integrowania wiedzy psychologicznej, pedagogicznej, medycznej i logopedycznej związanej z patomechanizmem powstawania zaburzeń mowy w celu antycypowania możliwych utrudnień w rozwoju oraz planowania działań profilaktycznych. Istotne jest kształtowanie postaw szacunku dla dziecka i jego opiekunów, poczucia odpowiedzialności za podejmowane w stosunku do nich działania, a także umiejętność współpracy z różnymi osobami zajmującymi się dzieckiem i jego rodziną.
Wymagania wstępne:
Brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna podstawową terminologię w zakresie profilaktyki i wczesnej interwencji logopedycznej. [WIL_1]
Kpik_W04 [5/5]
Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy dotyczące odpowiedzialności w stosunku do osoby z trudnościami w rozwoju mowy i języka. [WIL_10]
Kpik_K08 [5/5]
Ma uporządkowaną wiedzę na temat biologicznych i psychospołecznych uwarunkowań rozwoju mowy i języka. [WIL_2]
Kpik_W17 [5/5]
Ma wiedzę na temat sposobów współpracy z rodzicami i innymi osobami zajmującymi się dzieckiem, także z dzieckiem zagrożonym zaburzeniami rozwoju mowy. [WIL_3]
Kpik_W19 [4/5]
Zna zasady, metody i etapy postępowania logopedycznego, w tym w odniesieniu do prowadzenia profilaktyki zaburzeń mowy i języka. [WIL_4]
Kpik_W20 [5/5]
Zna czynniki i mechanizmy rozwoju umiejętności mówienia i rozumienia od urodzenia. [WIL_5]
Kpik_W21 [5/5]
Potrafi prowadzić badanie logopedyczne dotyczące określenia poziomu rozwoju mowy w celu stwierdzenia ryzyka zaburzeń rozwoju mowy i wykorzystania wyników badań, także innych specjalistów do prowadzenia wczesnej interwencji logopedycznej. [WIL_6]
Kpik_U24 [5/5]
Samodzielnie i pod kierunkiem planuje i realizuje projekty związane z wczesną pomocą osobom z ryzyka zaburzeń rozwoju mowy wykazując się umiejętnościami organizacyjnymi i znajomością prawa oraz norm instytucji oświatowych oraz właściwą argumentacją. [WIL_7]
Kpik_U25 [5/5]
Posiada umiejętności w zakresie oceny rozwoju mowy oraz potrafi przygotować opinię dotyczącą stwierdzonych prawidłowości. [WIL_8]
Kpik_U26 [5/5]
Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności. [WIL_9]
Kpik_K06 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie [z_1]
Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie.
WIL_1 WIL_10 WIL_2 WIL_3 WIL_4 WIL_5 WIL_6 WIL_7 WIL_8 WIL_9
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [WIL_W]
Metoda podająca z elementami interaktywności i prezentacji wizualnych.
15
Zapoznanie się z literaturą przedmiotu wskazaną przez wykładowcę. Lektura wybranych partii podręcznikowych i artykułów. Wykonanie pracy domowej.
45 zaliczenie [z_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)