Wczesna intrerwencja logopedyczna
Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: 02-S1KP12.2016

Nazwa modułu: | Wczesna intrerwencja logopedyczna |
---|---|
Kod modułu: | 02-KPIKS-WIL |
Kod programu: | 02-S1KP12.2016 |
Semestr: | semestr letni 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Realizacja modułu na celu wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności związane z przeciwdziałaniem pojawianiu się zaburzeń mowy u dzieci w różnym wieku. Istotne jest kształtowanie umiejętności integrowania wiedzy psychologicznej, pedagogicznej, medycznej i logopedycznej związanej z patomechanizmem powstawania zaburzeń mowy w celu antycypowania możliwych utrudnień w rozwoju oraz planowania działań profilaktycznych. Istotne jest kształtowanie postaw szacunku dla dziecka i jego opiekunów, poczucia odpowiedzialności za podejmowane w stosunku do nich działania, a także umiejętność współpracy z różnymi osobami zajmującymi się dzieckiem i jego rodziną. |
Wymagania wstępne: | Brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna podstawową terminologię w zakresie profilaktyki i wczesnej interwencji logopedycznej. [WIL_1] |
Kpik_W04 [5/5] |
Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy dotyczące odpowiedzialności w stosunku do osoby z trudnościami w rozwoju mowy i języka. [WIL_10] |
Kpik_K08 [5/5] |
Ma uporządkowaną wiedzę na temat biologicznych i psychospołecznych uwarunkowań rozwoju mowy i języka. [WIL_2] |
Kpik_W17 [5/5] |
Ma wiedzę na temat sposobów współpracy z rodzicami i innymi osobami zajmującymi się dzieckiem, także z dzieckiem zagrożonym zaburzeniami rozwoju mowy. [WIL_3] |
Kpik_W19 [4/5] |
Zna zasady, metody i etapy postępowania logopedycznego, w tym w odniesieniu do prowadzenia profilaktyki zaburzeń mowy i języka. [WIL_4] |
Kpik_W20 [5/5] |
Zna czynniki i mechanizmy rozwoju umiejętności mówienia i rozumienia od urodzenia. [WIL_5] |
Kpik_W21 [5/5] |
Potrafi prowadzić badanie logopedyczne dotyczące określenia poziomu rozwoju mowy w celu stwierdzenia ryzyka zaburzeń rozwoju mowy i wykorzystania wyników badań, także innych specjalistów do prowadzenia wczesnej interwencji logopedycznej. [WIL_6] |
Kpik_U24 [5/5] |
Samodzielnie i pod kierunkiem planuje i realizuje projekty związane z wczesną pomocą osobom z ryzyka zaburzeń rozwoju mowy wykazując się umiejętnościami organizacyjnymi i znajomością prawa oraz norm instytucji oświatowych oraz właściwą argumentacją. [WIL_7] |
Kpik_U25 [5/5] |
Posiada umiejętności w zakresie oceny rozwoju mowy oraz potrafi przygotować opinię dotyczącą stwierdzonych prawidłowości. [WIL_8] |
Kpik_U26 [5/5] |
Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności. [WIL_9] |
Kpik_K06 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
zaliczenie [z_1] | Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
WIL_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [WIL_W] | Metoda podająca z elementami interaktywności i prezentacji wizualnych. |
15 | Zapoznanie się z literaturą przedmiotu wskazaną przez wykładowcę. Lektura wybranych partii podręcznikowych i artykułów. Wykonanie pracy domowej. |
45 |
zaliczenie [z_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |