Media w edukacji Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2014

Nazwa modułu: Media w edukacji
Kod modułu: 12-PE-ZTP-S1-7MWE
Kod programu: 12-S1PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Moduł media w edukacji przygotowuje studenta do posługiwania się w praktyce pedagogicznej materiałami medialnymi, multimedialnymi oraz technicznymi środkami nauczania przydatnymi w nauczaniu dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Zaznajamia ze sposobami tworzenia komunikatów medialnych w różnych technikach oraz pobudza i rozwija zainteresowania w dziedzinie mediów. Przygotowuje także do krytycznej analizy wpływu mediów na procesy edukacyjne.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość potrzeby ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie mediów w edukacji i rozumie wagę tego zakresu działalności w życiu społecznym [_K_1]
K_K01 [3/5]
współpracuje z innymi osobami z różnych środowisk w związku z realizacją rejestracji komunikatów medialnych, przestrzegając zasad etyki zawodowej [_K_2]
K_K04 [3/5] K_K07 [3/5]
umie tworzyć komunikaty medialne wykorzystując różne kanały i techniki komunikacyjne; umie obsłużyć urządzenia techniczne służące do rejestracji komunikatów medialnych; potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizacje założonych celów [_U_1]
K_U07 [4/5] K_U13 [3/5]
potrafi przygotować pracę pisemną w zakresie tematyki przedmiotu i zreferować ją na wspólnych zajęciach wspierając się prezentacja multimedialną [_U_2]
K_U04 [4/5] K_U06 [3/5]
ma podstawową wiedzę o powstaniu i rozwoju środków masowego przekazu; zna zasady pozyskiwania i tworzenia komunikatu medialnego na podstawie materiału audiowizualnego; zna podstawy techniczne tworzenia i rejestracji komunikatów medialnych [_W_1]
K_W08 [4/5] K_W14 [2/5]
zna edukacyjne możliwości środków komunikowania w tym technicznych środków kształcenia, ich funkcje w edukacji szkolnej i kształceniu równoległym; zna nadzieje i zagrożenia dla edukacji wczesnoszkolnej wynikające z dominującego wpływu mediów na rozwój dzieci [_W_2]
K_W02 [3/5] K_W09 [4/5] K_W19 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
prezentacja [_w_1]
sprawdzenie umiejętności gromadzenia materiałów źródłowych i napisania na ich podstawie tekstu dotyczącego problematyki mediów wspartego prezentacją multimedialną przeznaczonego do ustnego wygłoszenia; ocena formułowania indywidualnych opinii i argumentów podczas dyskusji
_K_1 _U_2 _W_1 _W_2
projekt [_w_2]
ocena umiejętności wybrania, przygotowania i zarejestrowania komunikatu medialnego w wybranej technice z uwzględnieniem jego wartości dydaktycznej; praca w zespołach
_K_2 _U_1 _W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
prezentacje metoda projektów – realizacja komunikatu medialnego w wybranej technice
30
przygotowanie prezentacji multimedialnej na wybrany temat na podstawie zgromadzonych materiałów przygotowanie pomysłu na komunikat medialny (audialny lub audiowizualny) wykonanie scenariusza razem harmonogramem działań i wymaganiami technicznymi koniecznymi do realizacji
10 prezentacja [_w_1] projekt [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)