Hiszpańska i iberoamerykańska myśl filozoficzna
Kierunek studiów: Filologia (język hiszpański z programem: kultura, literatura i media w Ameryce Łacińskiej)
Kod programu: 02-S2FLHA16.2017
| Nazwa modułu: | Hiszpańska i iberoamerykańska myśl filozoficzna |
|---|---|
| Kod modułu: | 02-FL-HA-S2-HIMF |
| Kod programu: | 02-S2FLHA16.2017 |
| Semestr: | semestr zimowy 2018/2019 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Moduł ma na celu przedstawienie studentowi sylwetek najważniejszych hiszpańskojęzycznych filozofów i wpisanie ich w szersze nurty intelektualne współczesnego świata, jak również powiązanie tychże nurtów z historią literatury, sztuki i kultury i ocena ich wpływu na rzeczywistość zarówno kulturalną, jak i polityczno-społeczną hiszpańskojęzycznego obszaru językowego. |
| Wymagania wstępne: | Podstawowa (na poziomie licealnym) znajomość szkół filozoficznych Europy. |
| Literatura podstawowa: | Zostanie podana w sylabusie |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
jest otwarty na problematykę współczesnego świata, chęci zdobywania wielodyscyplinarnego wykształcenia i wiedzy, rozwijania kompetencji językowych poprzez lekturę, czynną praktykę językową ustną i w redagowaniu tekstów literackich i specjalistycznych zarówno w języku ojczystym, jak i obcym [K04] |
K_K04 [5/5] |
swobodnie posługuje się słownictwem i wyrażeniami cechującymi język akademicki [U05] |
K_U05 [5/5] |
potrafi sprawnie porozumiewać się i dyskutować oraz skutecznie bronić swych racji w sporze [U09] |
K_U09 [4/5] |
wskazuje i objaśnia uwarunkowania społeczno-kulturowe nurtów, konwencji i dzieł literatury danego obszaru językowego [U10] |
K_U10 [4/5] |
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać , selekcjonować i integrować informację z różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy [U12] |
K_U12 [4/5] |
posiada rozbudowaną umiejętność tworzenia różnych typów prac pisemnych oraz przygotowania wystąpień ustnych, w języku polskim oraz języku uznawanym za podstawowy dla studiowanego kierunku [U15] |
K_U15 [4/5] |
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o powiązaniach studiowanej dyscypliny z innymi dyscyplinami humanistycznymi [W03] |
K_W03 [5/5] |
zna i rozumie rozwinięte metody analizy, interpretacji, wartościowania i problematyzowania różnych wytworów kultury właściwe dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w obrębie filologii [W05] |
K_W05 [4/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Prezentacja lub praca pisemna [w-1] | Studenci przygotowują prezentację lub referat na wybrany lub zadany temat. |
U05 |
| Praca na zajęciach [w-2] | Studenci biorą czynny udział w zajęciach |
K04 |
| zaliczenie na ocenę [w-3] | zaliczenie z opracowanego materiału |
U05 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [f-1] | Prezentacje multimedialne |
10 | Studenci opracowują wybrane bądź zadane zagadnienie |
15 |
Prezentacja lub praca pisemna [w-1] |
| ćwiczenia [f-2] | Wykład, prezentacja, omówienie, dyskusja
|
20 | Studenci zapoznają się z materiałem, a następnie biorą udział w dyskusji na temat wybranych zagadnień |
15 |
Praca na zajęciach [w-2] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||