Podstawy ortodoncji
Field of study: Promotional and Crisis Communication
Programme code: 02-S1KP12.2016

Module name: | Podstawy ortodoncji |
---|---|
Module code: | 02-KPIKS-PO |
Programme code: | 02-S1KP12.2016 |
Semester: | summer semester 2018/2019 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 1 |
Description: | Celem nauczania przedmiotu jest wyposażenie studenta w wiedzę na temat rozwoju narządu żucia oraz czynników wpływających na ten rozwój. Szczególnie ważne jest zapoznanie studenta z możliwością profilaktyki zaburzeń narządu żucia, a także znaczeniem czynności prymarnych dla rozwoju przestrzeni ustno-twarzowej i artykulacji. Istotnym obszarem jest poznanie podstaw diagnozy ortodontycznej oraz zrozumienie, na czym polega współpraca ortodonty i logopedy, jak również zapoznanie się z terminami umożliwiającymi profesjonalne określanie elementów zespołu ustno-twarzowego i ich zaburzeń. Ważnym elementem realizacji modułu jest także kształtowanie postawy szacunku do dziecka i jego opiekunów, jak również poczucia odpowiedzialności za podejmowane w stosunku do dziecka działania. |
Prerequisites: | Brak |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Zna ortodontyczne podstawy diagnostyki ortodontycznej i jej znaczenia dla postępowania logopedycznego. [PO_1] |
Kpik_W02 [5/5] |
Ma wiedzę o rozwoju narządu żucia w ontogenezie i czynnikach wpływających na ten rozwój. [PO_2] |
Kpik_W17 [5/5] |
Ma podstawową wiedzę na temat przedmiotu i terminologii dotyczącej ortodoncji. [PO_3] |
Kpik_W21 [4/5] |
Ma podstawową wiedzę na temat rozwoju narządu żucia z perspektywy anatomicznej i funkcjonalnej, a także zna sposoby prowadzenia profilaktyki zaburzeń zgryzu. [PO_4] |
Kpik_W22 [5/5] |
Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności w zakresie zdobywania wiedzy o osobie z zaburzeniami mowy. [PO_5] |
Kpik_U03 [4/5] |
Potrafi porozumiewać się z osobami zajmującymi się pomocą osobom z zaburzeniami mowy, w tym z ortodontą. [PO_6] |
Kpik_U22 [4/5] |
Potrafi analizować, zbierać i interpretować wyniki badań ortodontycznych związanych ze stwierdzonymi zaburzeniami mowy oraz użytkować informacje do planowania profilaktyki, diagnozy i terapii logopedycznej. [PO_7] |
Kpik_U24 [4/5] |
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie oraz potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności. [PO_8] |
Kpik_K01 [5/5] |
Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy dotyczące odpowiedzialności w stosunku do osoby z trudnościami w rozwoju mowy i języka. [PO_9] |
Kpik_K08 [5/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
zaliczenie [z_1] | Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
PO_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [PO_C] | Metoda podająca z elementami interaktywności i prezentacji wizualnych. |
15 | Zapoznanie się z literaturą przedmiotu wskazaną przez wykładowcę. Lektura wybranych partii podręcznikowych i artykułów. |
15 |
zaliczenie [z_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |