Estetyka wypowiedzi publicznej
Kierunek studiów: Filologia polska
Kod programu: 02-S2FLP12.2017
| Nazwa modułu: | Estetyka wypowiedzi publicznej |
|---|---|
| Kod modułu: | 02-FP-DP-S2-EWP |
| Kod programu: | 02-S2FLP12.2017 |
| Semestr: | semestr zimowy 2018/2019 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: | Moduł ma na celu uwrażliwić studentów na estetykę publicznego przemawiania i przygotować ich do samodzielnego opracowania wystąpienia publicznego. W trakcie zajęć omawiany jest m. in.: model kompetentnego mówcy, lęk przed wystąpieniami publicznymi, rola audytorium, słuchanie i emocje w komunikacji. Studenci uczą się przygotowywać różnego typu plany wystąpienia oraz ćwiczą używanie różnych strategii językowych przydatnych w komponowaniu przemówień. Poznają wpływ emisji głosu i komunikacji niewerbalnej na estetykę wypowiedzi. |
| Wymagania wstępne: | Brak |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów komunikacyjnych [EWP_1] |
K_W15 [5/5] |
potrafi samodzielnie zanalizować i zinterpretować nieliteracką wypowiedź lub praktykę językową z wykorzystaniem inspiracji metodologicznych współczesnej humanistyki [EWP_2] |
K_U08 [5/5] |
uczestniczy jako słuchacz i dyskutant w studenckim życiu naukowym, potrafi krytycznie skomentować wysłuchany referat [EWP_3] |
K_U13 [4/5] |
rozumie potrzebę działania na rzecz wyrównywania szans oraz przeciwstawiania się różnym formom wykluczenia społecznego [EWP_4] |
K_K02 [4/5] |
potrafi pracować w ramach zespołu realizującego wyznaczone przez nauczyciela akademickiego lub samodzielnie określone zadanie [EWP_5] |
K_K03 [5/5] |
ma świadomość znaczenia języka i tradycji literackiej w wytwarzaniu kultury jako dobra narodowego, lokalnego, środowiskowego [EWP_6] |
K_K07 [5/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Sprawdziany cząstkowe [EWP_w_1] | Przynajmniej jeden sprawdzian (w formie pytania bezpośredniego lub testu) weryfikujący stopień przyswojonej wiedzy z większej części materiału dydaktycznego |
EWP_1 |
| Sprawdzian końcowy [EWP_w_2] | Zaprezentowanie przed grupą zajęciową wystąpienia przygotowanego zgodnie z omawianymi podczas ćwiczeń wytycznymi. |
EWP_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| laboratorium [EWP_fs_1] | metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne), metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna), metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego |
30 | Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału, analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach. |
90 |
Sprawdziany cząstkowe [EWP_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||