Pedagogika
Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: 02-S1KP12.2016

Nazwa modułu: | Pedagogika |
---|---|
Kod modułu: | 02-KPIKS-P |
Kod programu: | 02-S1KP12.2016 |
Semestr: | semestr letni 2017/2018 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Pedagogika jako nauka. Teoretyczne podstawy konstruowania szkolnych programów wychowawczych.
Diagnoza ucznia – formalne uprawnienia do jej prowadzenia, analiza podejść do rozpoznawania wybranych elementów stanu zdrowia, środowiska rodzinnego i innych elementów społecznego otoczenia ucznia, uzdolnień i zainteresowań, stanu motywacji, przyczyn zaburzeń w zachowaniu. Współpraca nauczyciela z opiekunami ucznia (rodzicami) – ramy formalne zasad kooperacji z rodzicami, prawa i obowiązki rodziców wobec szkoły, zasady działania rad rodziców, zasady dobrej komunikacji z rodzicami.
Współdziałanie wychowawcy z innymi instytucjami wspierającymi pracę szkoły (poradnia psychologiczno-pedagogiczna, policja, ośrodek opieki społecznej itp). Zasady uzyskiwania i rozszerzania kwalifikacji pedagogicznych (awans zawodowy, system kształcenia i doskonalenia zawodowego, wymagania formalne a rzeczywiste kompetencje pedagogiczne). Struktura zespołów nauczycielskich (nauczyciel jako podwładny, współpracownik i przełożony, relacja do pozaszkolnych władz oświatowych).
|
Wymagania wstępne: | Brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma uporządkowaną podstawową wiedzę z zakresu teorii komunikacji, wiedzy o języku i literaturze oraz pedagogiki, zna podstawową terminologię nauk humanistycznych i społecznych [P_1] |
Kpik_W01 [1/5] |
Ma podstawową wiedzę psychologiczno-pedagogiczną, pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, wychowania i nauczania-uczenia się [P_2] |
Kpik_W14 [5/5] |
na podstawową terminologię wykorzystywaną do opisu zjawisk oraz sytuacji psychologiczno-pedagogicznych, logopedycznych i dydaktycznych [P_3] |
Kpik_W15 [5/5] |
Ma uporządkowaną wiedzę na temat dostosowywania działań pedagogicznych, terapeutycznych i dydaktycznych do potrzeb i możliwości uczniów. [P_4] |
Kpik_W23 [4/5] |
Potrafi, wykorzystując wiedzę psychologiczno-pedagogiczną, dydaktyczną oraz merytoryczną (językoznawczą i literaturoznawczą), dokonywać obserwacji i elementarnej analizy sytuacji oraz zdarzeń pedagogicznych i dydaktycznych [P_5] |
Kpik_U11 [4/5] |
Potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki ogólnej i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych [P_6] |
Kpik_U12 [4/5] |
Potrafi umiejętnie dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki, metody i formy pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, terapeutycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wobec dziecka z zaburzeniami komunikacji językowej oraz wykorzystywać nowoczesne technologie do pracy dydaktycznej nauczyciela-logopedy [P_7] |
Kpik_U26 [5/5] |
Potrafi efektywnie zaplanować realizację zadania wyznaczonego przez nauczyciela akademickiego oraz pracować w ramach zespołu realizującego te zadania. [P_8] |
Kpik_K01 [4/5] |
Na podstawie analizy nowych sytuacji i problemów w życiu zawodowym potrafi samodzielnie wskazać sposoby ich rozwiązania, poszukując optymalnych rozwiązań zgodnych z zasadami prawa i etyki zawodowej, uwzględniających dobro dziecka [P_9] |
Kpik_K06 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
egzamin [e_1] | Egzamin w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
P_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [P_W] | Metoda podająca z elementami interaktywności i prezentacji wizualnych. |
30 | Zapoznanie się z literaturą przedmiotu wskazaną przez wykładowcę. Lektura wybranych partii podręcznikowych i artykułów. |
30 |
egzamin [e_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |