Widzenie i starzenie się
Field of study: Biophysics
Programme code: 03-S2BF13.2017

Module name: | Widzenie i starzenie się |
---|---|
Module code: | 0305-2BF-17-59 |
Programme code: | 03-S2BF13.2017 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 1 |
Description: | Rozwój widzenia u niemowląt i dzieci,
Rozwój ruchowy u niemowląt i dzieci,
Rozwój poznawczy i społeczny u niemowląt i dzieci,
Efekty wczesnych ograniczeń otoczenia,
Zmiany widzenia związane z wiekiem,
Zaburzenia rozwoju u dzieci,
Metody kliniczne i testy do badania rozwoju dzieci w różnym wieku,
Charakterystyka kliniczna dzieci z opóźnieniem w rozwoju, epidemiologia i rodzaje zaburzeń rozwojowych,
Testy diagnostyczne w zaburzeniach wzrokowych, powiązanych z nieprawidłowym rozwojem ogólnym,
Testy używane przez optometrystów do sprawdzenia poziomu rozwoju wzrokowo-percepcyjnego dziecka,
Rola optometrysty i innych zawodów w badaniach przesiewowych i ocenie, leczeniu odsyłaniu dzieci z zaburzeniami rozwojowymi,
Zaburzenia starzenia się osoby dorosłej,
Charakterystyka kliniczna zmian niewzrokowych funkcji percepcyjnych związanych ze starzeniem się,
Objawy, procedury kliniczne i testy w ocenie zmian w widzeniu,
Postępowanie u starzejących się pacjentów z utratą zmysłów,
Określenie potrzeby skierowania tych pacjentów na konsultacje z innymi specjalistami,
Zaburzenia widzenia barwnego ze względu na typ i występowanie,
Testy widzenia barwnego używane w celach przesiewowych i diagnostyki wrodzonych zaburzeń widzenia barwnego,
Warunki badania widzenia barwnego,
Społeczne konsekwencje zaburzeń widzenia barwnego,
Określenie potrzeby skierowania tych pacjentów na konsultacje z innymi specjalistami
|
Prerequisites: | brak wymagań |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Rozumie i opisuje rozwój niemowląt i dzieci [2BF_59_1] |
KBF_W01 [4/5] |
Rozumie zmiany widzenia związane z wiekiem [2BF_59_2] |
KBF_W01 [4/5] |
Zna i rozpoznaje zaburzenia rozwoju dzieci [2BF_59_3] |
KBF_W02 [4/5] |
Zna testy diagnostyczne w zaburzeniach wzrokowych, powiązanych z nieprawidłowym rozwojem ogólnym, [2BF_59_4] |
KBF_W02 [4/5] |
Potrafi wykorzystywać testy używane przez optometrystów do sprawdzenia poziomu rozwoju wzrokowo-percepcyjnego dziecka [2BF_59_5] |
KBF_W02 [4/5] |
Potrafi opisać pacjenta geriatrycznego oraz modyfikację badania osoby starszej [2BF_59_6] |
KBF_W02 [4/5] |
Potrafi opisać zaburzenia widzenia u osoby starszej [2BF_59_7] |
KBF_W02 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
egzamin z wykładu [2BF_59_w_1] | egzamin teoretyczny |
2BF_59_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [2BF_59_fs_1] | prezentacja interaktywna,
- analiza przypadków,
- symulacje sytuacji z gabinetu
|
15 | Praca własna z literaturą, przygotowanie do egzaminu |
15 |
egzamin z wykładu [2BF_59_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |