Wprowadzenie do nauki o języku 2
Field of study: Promotional and Crisis Communication
Programme code: 02-S1KP12.2016
| Module name: | Wprowadzenie do nauki o języku 2 |
|---|---|
| Module code: | 02-KPIKS-WNJ2 |
| Programme code: | 02-S1KP12.2016 |
| Semester: | summer semester 2017/2018 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | exam |
| ECTS credits: | 3 |
| Description: | Zajęcia zakładają pogłębienie wiedzy i wzmocnienie umiejętności studentów w zakresie słowotwórstwa synchronicznego, współczesnej syntaktyki oraz podstaw semantyki. Problematyka kwestii derywacyjnych zostaje ograniczona do następujących zagadnień: - wyszukiwanie derywatów, wyrazów motywowanych; - derywaty proste i złożone (podstawowe), - podział złożeń (zestawienia, zrosty, złożenia, skrótowce), - podstawowe przedrostki, przyrostki i wrostki. W zakresie syntaktyki student winien znać oraz swobodnie operować następującymi terminami:– zdanie pojedyncze; - związki składniowe i szeregi; - części zdania (wedle składni tradycyjnej); - rodzaje podmiotu i zdania bezpodmiotowe; - rodzaje orzeczeń złożonych, zdania złożone współrzędne i nadrzędno-podrzędne; - rodzaje zdań składowych; - rodzaje połączeń zdań składowych. Student bez problemów poddaje analizie składniowej skomplikowane zdania pojedyncze oraz nieskomplikowane zdania wielokrotnie złożone. Problematyka kwestii semantycznych zostaje ograniczona do następujących zagadnień: struktura znaczenia wyrazów (wyrazy wieloznaczne - polisemy, homonimy, wyrazy bliskoznaczne – synonimy, wyrazy o przeciwnym znaczeniu – antonimy, konwersy, wyrazy ogólne i szczegółowe – hiponimy, wyrazy konkretne i abstrakcyjne), nacechowanie emocjonalne słowa, estetyka słowa. |
| Prerequisites: | Zaliczenie modułu Wprowadzenie do nauki o języku 1. |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą teoretycznych podstaw języka, zna system gramatyczny języka polskiego [WNJ2_1] |
Kpik_W01 [5/5] |
Ma uporządkowaną wiedzę co do praktycznego zastosowania języka i jego odmian stylistycznych [WNJ2_2] |
Kpik_W02 [2/5] |
Ma podstawową wiedzę na temat pragmatyki językowej i zastosowaniu języka jako narzędzia perswazji [WNJ2_3] |
Kpik_W17 [2/5] |
Posiada umiejętności porozumiewania się ze specjalistami w zakresie komunikacji werbalnej [WNJ2_4] |
Kpik_U17 [2/5] |
Posiada umiejętności skonstruowania tekstu z wykorzystaniem kodu werbalnego [WNJ2_5] |
Kpik_U19 [1/5] |
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [WNJ2_6] |
Kpik_K01 [3/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| egzamin [e_1] | Egzamin w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
WNJ2_1 |
| zaliczenie [z_1] | Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
WNJ2_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| laboratory classes [WNJ2_L] | metoda podająca (objaśnienia i wyjaśnienia), metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna), metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego |
30 | Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału, analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach. |
30 |
zaliczenie [z_1] |
| lecture [WNJ2_W] | metoda podająca (wykład informacyjny) oraz metoda problemowa (wykład problemowy i interaktywny);
|
15 | samodzielna, wnikliwa lektura omawianych tekstów, powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na wykładzie
|
15 |
egzamin [e_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||