Teoria i praktyka tekstu
Field of study: Promotional and Crisis Communication
Programme code: 02-S1KP12.2016

Module name: | Teoria i praktyka tekstu |
---|---|
Module code: | 02-KPIKS-TIPT |
Programme code: | 02-S1KP12.2016 |
Semester: | winter semester 2017/2018 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Zajęcia z teorii i praktyki tekstu zapoznają studenta z pojęciem tekstu, jego wyznacznikami i uwarunkowaniami kontekstualnymi. Ponieważ mają także charakter praktyczny, przygotowują do poprawnego konstruowania tekstów użytkowych.
Pojęcie tekstu i jego wyznaczniki, spójność tekstu, sposoby uspójniania tekstu, intencja i funkcja tekstu, etykieta językowa, odmiany współczesnej polszczyzny, style funkcjonalne, znajomość reguł gatunkowych i stylistycznych pozwalających na poprawne redagowanie tekstów.
|
Prerequisites: | Brak |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Ma uporządkowaną wiedzę o języku i komunikacji zorientowaną na zastosowanie praktyczne, zwłaszcza w sferze działalności kulturalnej, medialnej, promocyjno-reklamowej. [TPT_1] |
Kpik_W03 [5/5] |
Ma podstawową wiedzę w zakresie retoryki i umiejętności perswadowania, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu. [TPT_2] |
Kpik_W16 [2/5] |
Posiada umiejętność przygotowania wystąpienia ustnego i zaprezentowania wyników pracy przy użyciu właściwych argumentów merytorycznych i technik emocjonalnych; potrafi wyciągać właściwe wnioski. [TPT_3] |
Kpik_U16 [3/5] |
Posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i przynajmniej jednym obcym dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych w zakresie teorii komunikacji i promocji; potrafi wykorzystać tu takie źródła informacji jak Internet, prasa fachowa, właściwa literatura fachowa. [TPT_4] |
Kpik_U18 [5/5] |
Posiada umiejętność skonstruowania właściwego tekstu promocyjnego i dziennikarskiego, zarówno ustnego jak i pisemnego. [TPT_5] |
Kpik_U19 [5/5] |
Ma umiejętności językowe w zakresie marketingu, komunikacji, promocji, językoznawstwa i literatury właściwych dla kierunku komunikacja promocyjna i kryzysowa zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 ESOKJ. [TPT_6] |
Kpik_U20 [4/5] |
Potrafi współdziałać w grupie przejmując w niej zarówno funkcje kierownicze jak i podrzędno-wykonawcze. [TPT_7] |
Kpik_K02 [3/5] |
Potrafi sporządzić wniosek o przyznanie środków (europejskich) na realizację projektu związanego z działalnością medialną i promocyjno-reklamową i
kulturalną. [TPT_8] |
Kpik_U13 [1/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
zaliczenie [z_1] | Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
TPT_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [TPT_C] | Metoda podająca – pogadanka, metoda zadaniowa i metoda praktyczna – ćwiczenia stylistyczne i redakcyjne. |
30 | Praca indywidualna przed zajęciami – lektura podanych tekstów, analiza wybranych typów tekstów, samodzielne przygotowanie wybranych typów tekstów wskazanych przez prowadzącego, utrwalanie i poszerzanie zagadnień omawianych podczas zajęć. |
30 |
zaliczenie [z_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |