Psychologia ogółna
Kierunek studiów: Doradztwo filozoficzne i coaching
Kod programu: 05-N1DF12.2017
| Nazwa modułu: | Psychologia ogółna |
|---|---|
| Kod modułu: | DFC_m11 |
| Kod programu: | 05-N1DF12.2017 |
| Semestr: | semestr zimowy 2017/2018 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 6 |
| Opis: | Moduł PSYCHOLOGIA OGÓLNA dostarcza podstawowej terminologii i wiedzy z zakresu psychologii niezbędnej do dalszego zgłębiania bardziej specjalistycznych zagadnień psychologicznych. W jego ramach student zapoznaje się z najważniejszymi koncepcjami psychologicznymi człowieka oraz podstawowymi uwarunkowaniami i mechanizmami decydujących o ludzkim zachowaniu i psychorozwoju. W szczególności zdobywa wiedze o przebiegu i prawidłowościach dotyczących podstawowych procesów psychicznych (poznawczych, emocjonalnych, osobowościowych i rozwojowych), jak też uczy się zastosowania tej wiedzy w wyjaśnianiu i rozwiązywaniu różnorodnych problemów życia codziennego. Moduł składa się z wykładu kończącego się egzaminem ustnym oraz ćwiczeń o charakterze konwersatoryjnym, uwzględniającym case study. |
| Wymagania wstępne: | Przedmiot przewidziany na I. semestr studiów |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
ma uporządkowaną wiedzę na temat paradygmatów psychologii ogólnej [DFC_m11_1] |
K_W12 [5/5] |
zna wybrane koncepcje człowieka (psychologiczne) stanowiące teoretyczne podstawy działalności w zakresie doradztwa i trenerstwa (coachingu) [DFC_m11_2] |
K_W13 [5/5] |
ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia, w aspekcie psychologicznym [DFC_m11_3] |
K_W14 [5/5] |
zna podstawowe uwarunkowania procesów psychicznych [DFC_m11 _4] |
K_W16 [5/5] |
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności doradczej i trenerskiej (coachingu) [DFC_m11 _5] |
K_U02 [5/5] |
potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności doradczo-trenerskiej [DFC_m11_6] |
K_U05 [5/5] |
jest otwarty na nowe idee i gotów do zmiany opinii w świetle dostępnych danych i argumentów [DFC_m11_7] |
K_K05 [5/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Egzamin [DFC_m11_w_1] | Na egzaminie ustnym student wykazuje znajomość wiedzy dotyczącej podstawowych uwarunkowań i mechanizmów decydujących o ludzkim zachowaniu, rozwoju i wychowaniu,
-zna najważniejsze psychologiczne koncepcje człowieka,
-jest w stanie scharakteryzować przebieg i prawidłowości dotyczące podstawowych procesów psychicznych (poznawczych, emocjonalnych, osobowościowych i społecznych).
|
DFC_m11_1 |
| Zaliczenie [DFC_m11_w_2] | Student potrafi rozpoznać mechanizmy kształtujące podstawowe procesy psychiczne oraz osobowościowe uwarunkowania zachowania człowieka i zastosować je przy wyjaśnianiu owego zachowania (case study),
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach, przygotowuje referat, potrafi argumentować na rzecz prezentowanych tez, a także jest otwarty na ich krytykę.
|
DFC_m11 _5 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [DFC_m11_fns_1] | wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych |
15 | lektura uzupełniająca |
35 |
Egzamin [DFC_m11_w_1] |
| ćwiczenia [DFC_m11_fns_2] | konwersatorium, case study, prezentacja referatów |
30 | lektura uzupełniająca i przygotowanie referatów |
70 |
Zaliczenie [DFC_m11_w_2] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||