Psychologia emocji i motywacji Kierunek studiów: Doradztwo filozoficzne i coaching
Kod programu: 05-S1DF12.2017

Nazwa modułu: Psychologia emocji i motywacji
Kod modułu: DFC_m7
Kod programu: 05-S1DF12.2017
Semestr: semestr zimowy 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Moduł TEORIA MOTYWACJI zapoznać ma studentów z mechanizmami leżącymi u podstaw motywacji, z przebiegiem prawidłowości procesów emocjonalno-motywacyjnych człowieka, formami ekspresji emocjonalnej i z najważniejszymi podejściami teoretycznymi w badaniu motywacji. W szczególności omawiane będą podstawowe źródła motywacji, w tym specyficznie ludzkie mechanizmy motywacyjne związane z hierarchią i dynamiką potrzeb oraz rozpoznawaniem przyczyn barier motywacyjnych i ich pokonywaniem. Wiedza ta ma pomóc w rozumieniu i regulacji emocji, w kontroli własnych działań i podnoszeniu ich skuteczności. Moduł składa się z wykładu kończącego się egzaminem ustnym oraz ćwiczeń, które rozwijać mają świadomość dotyczącą przebiegu własnych i cudzych procesów emocjonalno-motywacyjnych.
Wymagania wstępne:
PSYCHOLOGIA OGÓLNA - DFC_m11 PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA - DFC_m12
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma wiedzę o drogach wpływania na ludzkie zachowania poprzez sposoby motywowania [DFC_m7_1]
K_W04 [5/5]
ma uporządkowaną wiedzę na temat prawidłowości procesów emocjonalno-motywacyjnych człowieka [DFC_m7_2]
K_W12 [5/5]
zna wybrane koncepcje z zakresu psychologii motywacji stanowiące teoretyczne podstawy działalności w zakresie doradztwa i coachingu [DFC_m7_3]
K_W13 [5/5]
zna podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów [DFC_m7_4]
K_W16 [5/5]
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności doradczej i coachingu [DFC_m7_5]
K_U02 [5/5]
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia [DFC_m7_6]
K_K01 [5/5]
jest otwarty na nowe idee i gotów do zmiany opinii w świetle dostępnych danych i argumentów [DFC_m7_7]
K_K05 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [DFC_m7_w_1]
Na egzaminie ustnym student wykazuje znajomość prawidłowości dotyczących przebiegu procesów emocjonalnych i motywacyjnych regulujących zachowanie człowieka oraz koncepcji, które je wyjaśniają.; zna najważniejsze źródła i czynniki motywacyjne oraz typy motywacji wpływające na rozwój i wychowanie człowieka, w szczególności te związane z hierarchia i dynamiką potrzeb. Posiada wiedzę o barierach motywacyjnych i sposobach ich przezwyciężania.
DFC_m7_1 DFC_m7_2 DFC_m7_3 DFC_m7_4 DFC_m7_6
Zaliczenie [DFC_m7_w_2]
Student wykazuje aktywność w dyskusji dotyczącej analizy procesów emocjonalno-motywacyjnych; na podstawie poznanych koncepcji psychologicznych i przygotowanego referatu jest zdolny do właściwego rozpoznawania i prognozowania własnych i cudzych stanów emocjonalnych i procesów motywacyjnych. Doskonali świadomość własnych potrzeb i w oparciu o nią dokonuje samooceny kompetencji oraz wyznacza kierunek swojego dalszego rozwoju.
DFC_m7_5 DFC_m7_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [DFC_m7_fs_1]
wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych
30
lektura uzupełniająca
15 Egzamin [DFC_m7_w_1]
ćwiczenia [DFC_m7_fs_2]
dyskusja, prezentacja referatów
30
lektura uzupełniająca i przygotowanie referatów
40 Zaliczenie [DFC_m7_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)